رئیس دامپزشکی گرمسار خبر داد؛

معدوم‌سازی 23 تن گوشت مرغ غیرمجاز در گرمسار

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گرمسار از ضبط و معدوم‌سازی 23 تن گوشت مرغ منجمد غیرقابل‌مصرف در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سعید دهقانی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: پیرو گزارش مسؤول فنی یکی از واحدهای سردخانه‌ای نگهداری فرآورده‌های خام دامی در شهرستان گرمسار و حضور کارشناسان اداره دامپزشکی در واحد، نسبت به نمونه‌گیری از یک محموله گوشت مرغ منجمد اقدام شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گرمسار افزود: بعد از مشخص شدن نتیجه آزمایشات و غیرقابل‌مصرف بودن محموله به دلیل بار میکروبی بالا، پس از طی مراحل قانونی و اداری بیش از 23 تن گوشت مرغ غیرقابل‌مصرف انسانی به‌صورت ایمن و بهداشتی معدوم و از چرخه مصرف حذف شد.

دهقانی گفت: دامپزشکی با سلامت دام و فرآورده‌های خام دامی و به‌ طبع آن با سلامت غذای مردم و جامعه ارتباط کاملاً مستقیم دارد؛ بنابراین هرگونه خدشه به ‌سلامت فرآورده‌های خام دامی که به مصرف عام می‌رسد، عبور از خط قرمز دامپزشکی است که با تمهیدات علمی و قانونی با آن مقابله خواهیم کرد تا سلامت غذایی مردم با منشأ دامی را در حد توان و ظرفیت‌های خود تضمین کنیم.

وی افزود: طی یک سال گذشته حدود 90 رأس دام مبتلا به بیماری‌های تب‌مالت و سل گاوی توسط اکیپ تست سل و بروسلوز اداره دامپزشکی شهرستان گرمسار از سطح دامداری‌های شهرستان‌های گرمسار و آرادان شناسایی و حذف شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گرمسار با اشاره به این‌که این دو بیماری جزو بیماری‌های خطرناک و مشترک بین انسان و دام است، بر اهمیت مبارزه با این بیماری‌ها در حفظ و ارتقای سلامت جامعه و بهداشت عمومی تأکید کرد.

دهقانی اضافه کرد: مناسب‌ترین راه جلوگیری از گسترش بیماری، ضمن رعایت بهداشت فردی و عمومی، واکسیناسیون به‌موقع دام‌ها است که دامپزشکی بر اساس برنامه زمان‌بندی و به‌صورت کاملاً رایگان اقدام به پوشش واکسیناسیون دام‌ها در همه مناطق روستایی و عشایری می‌کند. 

انتهای پیام/ب

معدوم‌سازی 23 تن گوشت مرغ غیرمجاز در گرمسار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار