رئیس جمعیت هلال احمر مطرح کرد؛

آموزش بهترین راهکار برای کاهش آسیب‌های ناشی از زلزله

پیوندی آموزش را یکی از موثرترین گام‌ها برای مقابله با زلزله دانست و گفت: شهروندان باید بدانند به هنگام وقوع زلزله چه اقداماتی را انجام دهند، تا از میزان آسیب‌های ناشی از آن کاسته شود.

آموزش بهترین راهکار برای کاهش آسیب‌های ناشی از زلزلهبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر در اختتامیه مانور آمادگی در برابر زلزله که صبح امروز (پنجشنبه ۲۹ آذر ماه) برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در جمعیت هلال احمر در این مانور باشکوه به وظیفه‌ خودمان عمل کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: زلزله ۵.۲ ریشتری سال گذشته نزدیک تهران موجب ترس و وحشت بسیاری از ساکنان شهر تهران شد که شاید امروز تجدید خاطرات تلخ بتواند به نوعی به ما این هشدار را دهد که موضوعاتی همچون زلزله و سایر حوادث موضوعی جدی هستند و لازم است علاوه بر هلال احمر سایر ارگان‌ها و دستگاه‌هانیز دست به دست هم دهند تا شرایطی را برای کاهش آسیب‌های احتمالی ایجاد کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: باید اتحاد، هماهنگی، مطالبه گری در بین دستگاه‌ها و ارگان‌های مسئول اتفاق افتاد تا ما بتوانیم در کنار حوادث، زندگی قابل پذیرشی را داشته باشیم و به هنگام زلزله آرامش خود را حفظ کنیم؛ بنابراین باید شرایطی را ایجاد کنیم تا بتوانیم با زلزله مقابله کنیم.

پیوندی با اشاره به وقوع زلزله سال گذشته در کرمانشاه گفت: وقوع زلزله در شهرهای بم، ورزقان، طبس، کرمانشاه و تهران که در سال‌های اخیر اتفاق افتاد برای همه ما یک هشدار جدی است.

وی ادامه داد: وقوع زلزله سال گذشته در تهران موجب ترس همگان شد که حاکی از عدم آمادگی مردم برای مقابله با این حادثه بود و ترافیک عجیبی در خیابان‌ها و پمپ بنزین‌های سطح شهر ایجاد شد و این موضوع تلنگری برای همه بود تا به طور جدی‌تر به این موضوع فکر کنیم.

وی آموزش را یکی از مفید‌ترین و موثرترین گام‌ها برای مقابله با زلزله دانست و گفت: شهروندان باید بدانند به هنگام وقوع زلزله چه اقداماتی را انجام دهند تا از میزان آسیب‌های ناشی از آن کاسته شود، لذا ما باید حوادث را پشت سر گذاریم و این با اتحاد، رفاقت و دوستی و همدلی همه‌ ما اتفاق خواهد افتاد.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: جمعیت هلال احمر در همه‌ لحظات در کنار مردم است و امدادرسانی را وظیفه‌ خود می‌داند؛ البته پیشانی کار ما امداد و نجات است، اما همه‌ کار ما این نیست.

وی در ادامه گفت: در واقع ما این کار را با یک عقبه‌ بسیار قوی که مبتنی بر وجود ۲ میلیون داوطلب علاقه‌مند در کشور است، انجام خواهیم داد و با افتخار در همه‌ لحظات در کنار مردم هستیم.

پیوندی در پایان در خصوص اختتامیه مانور آمادگی در برابر زلزله تصریح کرد: مانور آمادگی در برابر زلزله از اوایل آذرماه در سراسر مدارس کشور آغاز و همچنین در ۶۰ خوابگاه دانشجویی نیز اجرا شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار