فرماندار بافت اعلام کرد؛

آب آشامیدنی شهربافت سالم است

حمزه جواران گفت:با آزمایشات متعددی که تا کنون انجام شده است هیچگونه آلودگی، حتی جزئی هم در آب آشامیدنی این شهرستان مشاهده و گزارش نشده است وهرگونه گزارش دراین خصوص کذب است.

فتحعلی حمزه جواران فرماندار شهرستان بافت در خصوص پیگیری موضوع آلودگی آب شرب شهرستان بافت، در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: با توجه به اینکه سد مخزنی شهرستان بافت تامین کننده آب شرب شهرستان میباشد، تا کنون آزمایشات متعددی دراین خصوص انجام شده است، اما تا کنون هیچگونه موردی از آلودگی مشاهده نشده است.

حمزه جواران افزود: طبق آخرین گزارشات انجام شده از سوی آب منطقه‌ای و آب شهری در حال حاضرهیچگونه آلودگی دراین زمینه وجود ندارد.

قلیچ پور رئیس اداره آبفارشهری بافت نیز بیان داشت:۱۳ هزارمشترک درشهرستان‌های بافت، رابرو بزنجان و ۲۰ روستای در مسیر خط انتقال ازآب شرب وذخیره سد مخزنی بافت استفاده میکنند و روزانه آزمایشات انجام میشود وتا کنون موردی گزارش نشده است.

وی افزود: علت تغییر رنگ احتمالی آب پشت سد مخزنی به دلیل بارندگی هاست ودرمواقعی این اتفاق شایدرخ دهد که هیچگونه ضرری یا تهدیدی برای شهروندان ندارد.

وی گفت: ازنظراداره آبفارشهرستان اکنون هیچگونه مشکل یا گزارشی مبنی برآلودگی آب در این شهرستان دریافت نشده و بهداشت محیط شهرستان لحظه به لحظه این مورد را کنترل می کند.

فرحبخش جانشین معاون طرح و توسعه آب منطقه‌ای استان کرمان و مدیر پروژه تصفیه خانه شهرستان بافت نیز بیان داشت: ذخیره فعلی سد مخزنی بافت ۳۳ میلیون متر مکعب است که ذخیره اصلی و حجم کلی آن ۴۰ میلیون متر مکعب می‌باشد.

وی افزود:میزان برداشت سالیانه از این حجم ذخیره ۴ تا ۴ و نیم میلیون متر مکعب است.

فرحبخش بیان داشت:این سد با اولویت تامین آب شرب ساخته و در سال ۹۳ مورد بهره برداری قرار گرفت و از آ. ن. زمان تا کنون هیچگونه تذکری مبنی بر آلودگی در این خصوص تا کنون دریافت نکردیم.

وی گفت: لجنی هم که در این سد گزارش شده و وجود دارد، یک امر طبیعی است که هیچگونه خطری ندارد و مهم برای ما خروجی از تصفیه خانه است که خوشبختانه هیچگونه آسیبی نداشته ایم.

برخی شایعات و گزارشات مردمی مبنی بر آلودگی آب شرب شهرستان و بدبویی و بد طعمی آب مصرفی در منطقه مدتی است که مطرح شده است اما مسئولان این موضوع را رد کردند.
انتهای پیام/ی

لجن درون آب سد بافت موضوعی طبیعی است و اشکالی ایجاد نمی کند

برچسب ها: آب و هوا ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.