مدیرکل بهزیستی استان مرکزی خبرداد؛

آغازساماندهی کودکان کار و خیابانی در اراک

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی از آغازساماندهی کودکان کار و خیابانی در اراک خبرداد.

زهرا امینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ از شناسایی ۱۸۰ کودک کار و خیابانی در شهر اراک خبر داد و افزود: ساماندهی ۱۲۰ کودک غیراتباع که اغلب از استان‌های همجوار به اراک آمده بودند آغاز شده و اعتبارات لازم برای ساماندهی کودکان کار و خانواده‌های آنان در نظر گرفته شده است.

امینی با اشاره به تخصیص اعتباراتی از سوی دفتر اجتماعی سازمان بهزیستی کشور به منظور ساماندهی کودکان کار از فعالیت یک موسسه با هدف ساماندهی کودکان کار و خیابانی در اراک خبر داد و افزود: بزودی یک موسسه هم در شهر خمین فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و در صورتی که شهرستان ساوه هم تا پایان سال موفق به تشکیل موسسه‌ای برای ساماندهی کودکان کار و خیابانی شود، قطعا از حمایت‌های مجموعه بهزیستی نیز بهره‌مند خواهد شد.

وی اضافه کرد: تخصیص اعتبارات، بسته به تعداد کودکان کار شناسایی و ساماندهی شده در نظر گرفته می‌شود که حداقل اعتبارات در نظر گرفته شده ۳۰۰ میلیون ریال به صورت هر ۲ ماه یکبار است و علاوه بر آن ایجاد اشتغال برای خانواده‌های کودکان کار با تشکیل پرونده‌های حمایتی صورت می‌گیرد.

ساماندهی کودکان کار از اولویت اصلی سازمان بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه کشور ساماندهی کودکان کار از اولویت اصلی سازمان بهزیستی است، ادامه داد: اقدامات اولیه به منظور نیازسنجی و شناسایی با مشارکت اورژانس اجتماعی بهزیستی و دفتر ساماندهی آسیب‌های اجتماعی صورت گرفته و تمام هماهنگی‌های لازم بعمل آمده است.

وی به تشکیل ستادی تحت عنوان ستاد ساماندهی کودکان کار و خیابانی اشاره کرد و افزود: در ماده ۸۰ برنامه ششم توسعه کشور موضوع ساماندهی کودکان کار از اولویت‌های فعالیت سازمان بهزیستی است و قطعا برای انجام این فعالیت‌ها و ساماندهی کودکان کار نیاز به تاسیس یک موسسه غیردولتی است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.