عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبرداد؛

نمایندگان مجلس پیگیر اجرای قانون حمایت از معلولان

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از پیگیری نمایندگان مجلس برای اجرای قانون حمایت از معلولان خبرداد.

نمایندگان مجلس پیگیر اجرای قانون حمایت از معلولانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ سید مهدی مقدسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس و نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در مراسم روز جهانی معلولان گفت: امیدواریم با پیگیری نمایندگان آیین نامه اجرایی قانون حمایت از معلولان هرچه سریعتر به تصویب هیئت دولت برسد و اجرایی شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: قانون حمایت از معلولان و معرفی توانمندی‌های آنان سال گذشته در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است، اما هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

وی اضافه کرد: تجهیزات مورد استفاده معلولان باید علمی و استاندارد ساخته شود و در این راستا باید از توانایی شرکت‌های دانش بنیان بهره برد.

بهره مندی ۳۰ هزار معلول در استان مرکزی از خدمات بهزیستی

امینی مدیر کل بهزیستی استان مرکزی هم در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: در حال حاضر ۳۰ هزار نفر دارای معلولیت جسمی زیر پوشش اداره کل بهزیستی استان مرکزی هستند و از خدمات این اداره کل بهره مند می‌شوند.

امینی افزود: مناسب سازی فضای شهری و ایجاد مکانی مناسب برای معلولان و اشتغال آن‌ها از مواردی است که باید مسولان برای رفاه حال این افراد که بخشی از جامعه هستند پیگیری کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۳ دستگاه اتوبوس مناسب سازی شده برای معلولان در شهر اراک وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهری شده است.

مراسم روز جهانی معلولان با شعار " توانمندسازی افراد دارای معلولیت و حصول اطمینان از فراگیرسازی و برابری " توسط اداره کل بهزیستی استان مرکزی در اراک برگزار شد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.