رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان کشور:

فدراسیون جانبازان و معلولان در بخش ورزش همگانی نیازمند بسترسازی بیشتر است

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان کشور گفت: بخش عمده برنامه فدراسیون همان بحث ورزش همگانی است که نیازمند بستر وسیعی است تا جانباز و معلول بیشتری در این حوزه وارد شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حمیدعلی صمیمی ظهر امروز در حاشیه برگزاری مجمع سالیانه هیئت جانبازان و معلولان استان مرکزی با اشاره به برگزاری منظم مجمع گفت: مدیریت ورزش خود استان و برنامه‌های انجام‌ شده نتیجه بسیار خوبی در بخش برنامه‌ای و انجام فعالیت و عملکرد داشته است که نمود آن را در تیم‌های ملی می‌توان دید.

وی با اشاره به تلاش انجام شده و حمایت خود استان مرکزی در بحث هزینه‌های این بخش گفت: حساب بسیار خوبی ارائه شده است که همه به آن نگاه مثبت داشته‌اند، فدراسیون برنامه و استراتژی‌های مختلفی در حوزه‌های خود دارد که بخش عمده آن همان بحث ورزش همگانی است که نیازمند بستر وسیعی است تا جانباز و معلول بیشتری در این حوزه وارد شوند.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان کشور افزود: در مرحله نخست سلامت معلولان و جانبازان حائز اهمیت است و این که بتوانیم ضمن توانمند کردن آنها،  آن محدودیت و مجروحیتی که در بدن احساس می‌کنند توسط دیگر جوارح تقویت و جبران شود.

صمیمی تصریح کرد: بعد از آن بحث استعدادیابی مطرح است تا بتوانیم در کنار آن با آموزش، استعدادیابی‌ها را انجام دهیم زیرا لازم است برای رسیدن به قله از پایه تداوم داشته باشد که بستر این امر آموزش و پرورش است زیرا آموزش و پرورش می‌تواند در این زمینه چه در مدارس عادی و سالم و چه در مدارس استثنایی بسیار کمک‌کننده باشد تا بتوانیم ضمن شناسایی آنها در برنامه‌های مناسب هماهنگ کنیم به همین سبب  در سطح کلان هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها انجام شده است.

وی بیان کرد: با هماهنگی که با سازمان بهزیستی انجام شده است از طریق آنها هم می‌توانیم در این عرصه کار و فعالیت داشته باشیم، بعد از استعدادیابی معلولان و جانبازان باید آنها را وارد تیم‌ها کنیم چه تیم‌هایی که جنبه تیمی دارند و چه آنهایی که جنبه انفرادی و استعدادی دارند تا آنها در میادین مختلف مثل مسابقات استانی، کشوری فعال شوند و در لیگ‌ها ورود پیدا کنند و پشتوانه بسیار خوبی را ایجاد کنند.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان کشور ادامه داد: در مجموع فدراسیون این استراتژی‌های خود را ترسیم کرده است تا کار انجام شود، بخش بعدی توانمند کردن هیئت‌ها با توجه به پرهزینه بودنشان است، دلیل پرهزینه بودن این است که جامعه هدف متشکل از انواع مختلفی است که نیاز به حمایت دارند، یعنی اگر یک ورزشکار بخواهد به یک بستر یا سالن ورزشی برود هزینه بالاتری باید پرداخت کند زیرا جانباز و معلول از لحاظ ایاب و ذهاب هزینه بالایی دارند.

صمیمی اضافه کرد: بخش دیگر خود بسترها و وجود داشتن اماکنی که معلولان و جانبازان می‌توانند از آن استفاده کنند است، این‌ها همه مواردی است که در راستای توانمند کردن هیئت‌های مجمع دنبال می‌شود که یک بخش آن به استان‌ها برمی‌گردد و در همین راستا  استان‌ها امکانی را  ویژه‌  جانبازان و معلولان درنظر گرفته‌اند.

وی عنوان کرد: استان مرکزی هم در این زمینه یکی از استان‌های موفق بوده و کار واگذاری این امکان انجام شده است تنها کارهای بعد از واگذاری باقیمانده است، امیدواریم با همکاری دیگر استان‌ها بتوانیم در کشور یک کار بسیار خوبی را رقم بزنیم.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان کشور تصریح کرد: در بازی‌های پاراآسیایی که زیرمجموعه کمیته ملی پارالمپیک و مسئولیت اصلی آن هم با کمیته ملی پارالمپیک است، تمام برنامه‌ریزی‌ها انجام شده تا بتوانیم 9 و 10 مهرماه به بازی‌ها اعزام شویم، 210 ورزشکار به همراه کادر فنی و موارد دیگر در این مسابقات شرکت می‌کنند، همه ورزشکاران اعزامی شانس مدال را دارند، به غیر از 6 ورزشکار رشته بوشیا، این رشته یک رشته حمایتی است که علی‌رغم انتظار مدال از این رشته بسیار بر آنها سختگیری نشده است.

صمیمی بیان کرد: دیدگاه  کمیته ملی پارالمپیک این است هر کسی که اعزام می‌شود مدال‌آور باشد و بتواند از سکوی نخست تا سکوی سوم را به دست آورد، جایگاه‎‌ بخش تیمی مشخص است آنهایی هم که به صورت انفرادی هستند با بررسی رکوردهایی که به دست آورده‌اند نگاه مثبتی داریم که در صورت رخ ندادن اتفاق مدال‌آور باشند تا مردم، کشور و همچنین مقام معظم رهبری خوشحال شوند و بتوانیم پرچم ایران اسلامی را در بازی‌ها به اهتزاز درآوریم.

وی ادامه داد: هدیه‌های پیش‌بینی شده برای ورزشکاران مدال‌آور معلول و جانباز  براساس مصوبه‌ای که وجود داشته هیچ تفاوتی با ورزشکاران سالم‌‌تن‌ ندارد، در استان مرکزی  در زمینه ورزش معلولان  و فعالیت‌ها مربوطه اتفاقات خوبی انجام شده است از لحاظ فرستادن ورزشکاران به مسابقات ملی و خود تیم ملی چه آنهایی که اخیرا حذف شدند و چه آن 5 نفری که هم‌اکنون در تیم ملی حضور دارند  بسیار خوب عمل کرده است در بحث حمایت‌هایی که در استان مرکزی انجام شده و کمک‌هایی که خود استان  به دست آورده بسیار خوب بوده و سبب شده است که استان مرکزی یکی از استان‌های موفق باشد و با تلاش رئیس هیئت و مدیرکل ورزش و جوانان بهتر هم می‌شود.

انتهای پیام/ب

وضعیت فدراسیون جانبازان و معلولان در بخش ورزش همگانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.