وقتی قیمت گوجه فرنگی زحمت کشاورزان را بر باد می‌دهد

کشاورزان بخش بردخون شهرستان دیر که یکی از مناطق کشت محصول گوجه فرنگی در استان بوشهر به شمار می‌رود، این روز‌ها با کاهش قیمت این محصول رو به رو شده‌اند.

وقتی قیمت گوجه فرنگی زحمت کشاورزان را بر باد می‌دهد به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حدود یک ماهی است که برداشت گوجه فرنگی در بخش بردخون آغاز شده است و حالا کشاورزان که منتظر به ثمر نشستن دسترنجشان هستند، با افت شدید قیمت محصول رو به رو شده‌اند.

امام جمعه بردخون با اشاره به اینکه بیشتر مردم این بخش به کشاورزی مشغولند، به لزوم توجه مسئولان استان به کشاورزان گوجه کار و حمایت مناسب از آن‌ها اشاره کرد و گفت: این روز‌ها گوجه بسیاری از کشاورزان منطقه فروش ندارد و کشاورزان بعد از چندین ماه تلاش، با فروش نرفتن محصول خود که برای آن زحمت کشیده و هزینه‌های زیاد متحمل شده اند روبه‌رو هستند.

حجت الاسلام سید حسین رکنی حسینی افزود: مسئولان در بین کشاورزان حضور پیدا کنند و پیگیر قضیه باشند.

وی با بیان اینکه کشاورز نیاز به حمایت دولت دارد، بیان کرد: کشاورزان انتظار دارند مسئولان از آنان حمایت کنند تا محصولی که با زحمت و هزینه‌های زیاد حاصل شده روی زمین نماند.

رکنی حسینی گفت: کشاورزی منطقه زمینه اشتغال افراد زیادی را فراهم کرده و اگر دولت و دلسوزان اقدام شتابانی نکنند این بخش صدمات جبران ناپذیر خواهد دید و بدهکاری‌های کشاورزان بیش از گذشته خواهد شد.

چند روز پیش تعاون روستایی استان بوشهر اعلام کرد برای ثبات بازار و حمایت از کشاورزان گوجه فرنگی را به صورت توافقی خریداری می‌کند و چهار مرکز برای این کار در نظر گرفته شده که دو مرکز آن در شهرستان دیر قرار دارد.

پارسال نیز کشاورزان به علت کاهش قیمت گوجه، نابودی محصول و نبود تقاضای گوجه فرنگی متحمل زیان‌های بسیاری شدند که امید به جبران داشتند، اما امسال نیز این مشکل وجود دارد و افت قیمت موجب افزایش بیکاری و نارضایتی کشاورزان و اقشار دیگر شده است.

انتهای پیام/ک

نگرانی کشاورزان از افت قیمت گوجه فرنگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.