آغاز برداشت گل نرگس از بخش ارم دشتستان

رئیس مرکز ترویج وخدمات جهاد کشاورزی بخش ارم گفت: برداشت گل نرگس از شش هکتار نرگس زار بخش ارم دشتستان آغاز شده است.

آغاز برداشت گل نرگس از بخش ارم دشتستانمحمود مهردوست در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، افزود: عمده برداشت گل نرگس در شهرستان دشتستان است که در این میان بخش ارم در این شهرستان بزرگترین تولیدکننده گل نرگس است.

وی با بیان اینکه ۶ هکتار نرگس زار در بخش ارم وجود دارد ادامه داد: روستا‌های کفتارو، رود فاریاب، تلخ آب و پرجونک از جمله تولید کنندگان گل نرگس در این بخش هستند.

رئیس مرکز ترویج و خدمات جهاد کشاورزی بخش ارم دشتستان بیان کرد: با توجه به بارندگی‌های خوب امسال پیش بینی می‌شود از هر هکتار ۳ تن گل نرگس برداشت شود.

مهردوست بابیان اینکه هر ۱۲۰ شاخه گل نرگس معادل یک کیلو گرم است، گفت: امسال با کمک سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیشتر از نرگس زار‌های بخش ارم مجهز به سامانه آبیاری بارانی شده است.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،گفت: شهرستان دشتستان ۱۰ هکتار نرگس زار دارد که نیمی از آن به صورت دیم و نیمی دیگر به روش آبی, آبیاری می‌شوند.

داوود عادلیان با بیان اینکه زادگاه گل نرگس از کوه‌های زاگرس شروع شده و تا استان بوشهر ادامه دارد، بیان کرد: در کشور ایران ۲۵ گونه گل نرگس وجود دارد و در شهرستان دشتستان سه گونه از آن کشت می‌شود.

وی ادامه داد: گل‌های نرگس شهرستان دشتستان از لحاظ ظاهر و بو مرغوبیت بالایی دارند و بسیار بازار پسند هستند.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان با بیان اینکه نرگس زار‌های استان در گذشته به صورت وحشی و خود رو بودند گفت: در سال‌های اخیر با تکثیر پیاز، گل نرگس کشت می‌شود و همین امر سبب افزایش چشمگیر آن بوده است.

عادلیان تصریح کرد: گل نرگس جزو آن دسته از گل‌هایی است که علاوه بر طراوت و خاصیت زیبایی بخشی اش به محیط، فواید درمانی فوق العاده‌ای نیز دارد.

وی افزود: به دنبال پرداخت تسهیلات ویژه  به متقاضیان کشت گل و گیاهان زینتی هستیم زیرا که زراعت پردرآمدی است.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان تاکید کرد: کشت گل نرگس را در سال‌های آینده توسعه می‌دهیم و جایگزین بسیاری از گیاهان که مصرف آب بالایی دارند، خواهیم کرد.

انتهای پیام/م

برداشت گل نرگس از شش هکتار نرگس زار بخش ارم آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.