صادرات گوجه فرنگی از سر گرفته شود

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: برای جلوگیری از کاهش قیمت و زیان گوجه کاران، صادرات این محصول به خارج از کشور باید آزاد شود.

صادرات گوجه فرنگی از سر گرفته شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کاهش شدید قیمت گوجه فرنگی و نبود تقاضا در بازار موجب نگرانی کشاورزان استان بوشهر شده است؛ کشاورزانی که با تولید ۶۰۰ هزار تن محصول رتبه نخست تولید گوجه فرنگی خارج از فصل را در کشور دارند.

آنان می‌گویند، قیمت فروش فعلی جوابگوی تلاش‌ها و سرمایه گذاری صورت گرفته نیست.

امام جمعه شهر‌های مختلف استان مانند دیر و بردخون هم در چند روز گذشته با اشاره به ضرر شدید گوجه کاران، از مسئولان استانی خواستند هرچه سریع‌تر این مشکل حل شود.

نماینده مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی هم یکی از دغدغه‌های مهم گوجه کاران جنوب استان بوشهر را فروش نرفتن محصول عنوان کرده و گفته است: پیگیری لازم برای آزاد سازی صادرات گوجه فرنگی به خارج ازکشور صورت گرفته تا کشاورزان زیان نکنند و با خیال راحت محصول خود را به فروش برسانند.

سکینه الماسی افزود: اکنون یکی از موضوع‌ها در بحث استیضاح وزیر جهاد کشاورزی، جلوگیری از صادرات محصول گوجه فرنگی به خارج است.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که دنبال می‌شود افزایش قیمت خرید تضمینی است و معتقدیم باید قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی باید از سه هزار ریال کنونی به ۱۳ هزار ریال افزایش یابد تا بخشی از هزینه‌های کشاورزان جبران شود.

نماینده مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قیمت تمام شده یک کیلوگرم محصول گوجه فرنگی برای کشاورزان ۲۰ هزار ریال است که به علت همزمانی برداشت این محصول در برخی استان‌ها قیمت این محصول به زیر ۱۰ هزار ریال رسیده است.

الماسی تصریح کرد: برخی کشاورزان هم به علت بدهی ناشی از وام بانکی، در زندان هستند که این موضوع پیگیری شده تا هیچ کشاورزی به این علت در زندان نباشد.

انتهای پیام/ک

صادرات گوجه فرنگی آغاز شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.