تا پایان دولت دوازدهم:

مراکز تمامی استان‌ها به شبکه ریلی متصل می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان دولت دوازدهم، مراکز تمامی استان‌های کشور به شبکه ریلی متصل می‌شود.

مراکز تمامی استان‌ها به شبکه ریلی متصل می‌شودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در سفر به چهارمحال و بختیاری، از تلاش برای اتصال تمامی مراکز استان‌های کشور تا پایان دولت دوازدهم به شبکه ریلی خبر داد.

وی گفت: تا پایان امسال، پنج استان کشور شامل آذربایجان غربی و شرقی، کرمانشاه، گیلان و همدان، و تا پایان دولت نیز سه استان دیگر از جمله چهارمحال و بختیاری، به این شبکه متصل می‌شود.

خادمی با بیان انجام مناقصات اجرای راه آهن اصفهان، شهرکرد به اهواز اضافه کرد: البته هنوز برای ایستگاه‌های مرتبط با این طرح تصمیمی گرفته نشده است.

وی همچنین از بررسی و اصلاح جانمایی ایستگاه راه آهن حسن آباد اصفهان به چهارمحال و بختیاری برای نزدیک‌ترین نقطه به کانون جمعیتی شهرکرد خبر داد و گفت: یک ایستگاه نیز به ایستگاه‌های قبلی حسن آباد، مبارکه، سفید دشت در این طرح افزوده می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور ادامه داد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۴ هزار و ۵۶۵ کیلومتر راه آهن در کشور وجود داشت که هم اکنون بیش از ۹ هزار کیلومتر به شبکه ریلی کشور اضافه شده و بیش از ۱۳ هزار کیلومتر راه آهن در کشور فعال است.

خادمی افزود: هم اکنون اجرای ۳ هزار و ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور در دست احداث است که ۹۷۰ کیلومتر از این میزان امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، تنها ۳ هزار کیلومتر راه روستایی آسفالت شده در کشور وجود داشت که امروز به ۱۰۴ هزار کیلومتر رسیده و ۹۰ درصد راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار به راه‌های اصلی متصل است.

خادمی اضافه کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، ۲۸۰ کیلومتر بزرگراه در کشور وجود داشت که این میزان هم اکنون ۲۴ هزار کیلومتر می‌باشد.

وی با اشاره به مشکل راه‌های جنوبی استان از جمله راه شهرکرد، بروجن، لردگان به خوزستان به عنوان یکی از راه‌های ترانزیت و ارتباطی جنوب به مرکز کشور و راه فرعی شهرکرد، فارسان به مسجد سلیمان، بهسازی و تقویت این راه‌ها را از اولویت‌های سال جاری این حوزه در استان بیان نمود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور، در سفر به چهارمحال و بختیاری، از طرح‌های حوزه راه و شهرسازی در این استان دیدن کرد.

انتهای پیام/ش

سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.