در چهارمحال و بختیاری:

توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل ضروری است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در این استان ضروری است.

چهار محور ارتباطی در چهارمحال و بختیاری توسعه می‌یابدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در دهمین نشست سال جاری شورای برنامه ریزی و توسعه استان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به قرار گرفتن چهارمحال و بختیاری در مسیر تزانزیت دو استان مهم، و همچنین مسیر حمل و نقل جنوب و مرکز کشور، احداث و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل شامل راه‌های زمینی، هوایی و ریلی در آن ضروری است.

وی افزود: در همین راستا توسعه ۴ محور ارتباطی در این استان شامل جاده‌های شهرکرد، شلمزار به خوزستان، شهرکرد، بروجن، لردگان به خوزستان، ادامه کمربندی شهرکرد و ارتقای سه راهی گندمان، بلداجی، بروجن به شلمزار در دستور کار قرار دارد.

عباسی، تأمین قیر رایگان را یکی از چالش‌های پروژه‌های حوزه راه چهارمحال و بختیاری اعلام و اضافه کرد: در این بخش پیمانکاران نمی‌توانند ضمانت‌های لازم برای دریافت این سهمیه را ارائه کنند.

وی، جذب به موقع اعتبارات، صرفه جویی در هزینه‌ها و برون سپاری طرح‌های قابل واگذاری به بخش خصوصی را مهم‌ترین راهکار‌ها برای تکمیل و بهره برداری از طرح‌های نیمه تمام بیان کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به ریزشی بودن منطقه احداث تونل کره بس در مسیر ارتباطی شهرکرد، بروجن، لردگان به خوزستان، مسیر پدافندی باید پیش بینی شود.

عباسی گفت: برای احداث آزاد راه لردگان به خوزستان می‌توان از توان قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استفاده کرد.

وی تأکید کرد: بهره مندی از توان بالای بخش خصوصی و مشارکت با این بخش در حوزه‌های مختلف توسعه‌ای چهارمحال و بختیاری و به ویژه راه‌های ارتباطی در دستور کار مسئولان استان قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری هم گفت: اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال ۱۳۹۸ حدود ۱۲ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال مصوب شده است.

طهمورث الیاسی افزود: این مبلغ در سال ۱۳۹۷ برابر ۸ هزار و ۷۳۱ میلیارد ریال بود که ۷ هزار و ۹۴۲ میلیارد ریال آن ابلاغ شد.

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور، در سفر به چهارمحال و بختیاری، از طرح‌های حوزه راه و شهرسازی در این استان دیدن کرد.

انتهای پیام/خ

نشست شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار