در ۸ ماه سالجاری؛

ثبت ۴ درصد کل ولادت‌های کشور در آذربایجان غربی

مدیر کل ثبت احوال آذربایجان غربی گفت:در مدت ۸ ماه امسال ۴ درصد از کل ولادت‌های کشور در این استان ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، محمد حیرت انگیز مدیر کل ثبت احوال آذربایجان غربی  در نسشت با خبرنگاران گفت: در مدت ۸ ماه سالجاری ۴۱ هزار و ۷۷۴ رخداد ولادت در ادارات ثبت احوال استان ثبت شده است که از این تعداد ۲۱ هزار و ۶۸۴ نفر پسر و ۲۰ هزار و ۹۰ نفر هم دختر هستند.

وی در این رابطه با بیان اینکه به ازای هر ۱۰۰ دختر، ۱۰۸ پسر در استان متولد شده است اظهار داشت: ۴ درصد کل ولادت‌های کشور در آذربایجان غربی ثبت شده است.

مدیر کل ثبت احوال آذربایجان غربی با اشاره به کاهش ۶/۸ درصدی کاهش ولادت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزود: ۶۴ درصد ولادت‌های رخ داده در این مدت ۸ ماه امسال مربوط به شهر‌های استان و بقیه مربوط به روستاهاست.

محمد حیرت انگیز همچنین در این خصوص افزود: ۹۹/۶۳ درصد ولادت‌های ثبت شده، در مهلت قانونی ۱۵ روزه به نسبت تا یکسال ثبت شده اند.

وی در ادامه نرخ عمومی ولادت در استان را  ۱۸/۸واقعه به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت ساکن در استان بیان کرد و هفت نام منتخب و محبوب براساس فراوانی برای پسران را به ترتیب محمد، آیهان، امیرعلی، ابوالفضل، علی، محمد طا‌ها و امیرحسین و همچنین برای دختران فاطمه، یسنا، زهرا، باران، آنیا، آوا، آیلین و نازنین زهرا نام برد.

 

انتهای پیام/ی

 

اسامی مذهبی در صدر نام های انتخابی

برچسب ها: ثبت احوال ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.