جذب حداکثری دانش آموزان به ویژه در مناطق محروم، اولویت آموزش و پرورش است

معاون آموزش ابتدائی آموزش و پرورش استان گفت: یکی از سیاست‌های ۱۰ گانه معاونت آموزش ابتدائی استان جذب حداکثری دانش آموزان به ویژه در مناطق حاشیه شهر و محروم می‌باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛جلسه کمیته انسداد مبادی بیسوادی صبح امروز در محل معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان برگزار شد.

مقصود رزم آرا، معاون آموزش ابتدائی آموزش و پرورش استان در این جلسه اظهار کرد: دو شاخص بسیار مهم در اسناد جهانی و ملی در نظام‌های آموزشی جهان جذب و پوششی تحصیلی حداکثری بویژه در بین دانش آموزان دختر و ارتقاء کیفیت آموزش می‌باشد.

این مقام مسئول گفت: یکی از سیاست‌های ۱۰ گانه معاونت آموزش ابتدائی استان جذب اکثری دانش آموزان به ویژه در مناطق حاشیه شهر و محروم می‌باشد لذا این کمیته می‌تواند نقش موثری را در پیشگیری و ارائه راهکار‌های لازم ایفا کند.

وی با بیان اینکه عوامل جغرافیایی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در ترک تحصیل و بازماندگی از تحصیل دانش آموزان تاثیر دارد؛ ادامه داد: یکی از رسالت‌های مهم آموزش و پرورش به عنوان نهادی تاثیرگذار در جامعه برقراری عدالت آموزشی است که این مهم با اجرای طرح انسداد مبادی بی سوادی تحقق می‌یابد.

وی ادامه داد: اخذ آمار واقعی ترک و بازماندگی از تحصیل، بهره‌گیری از ظرفیت‌های برون و درون سازمانی و برقراری ارتباط با نهاد‌های مختلف مانند اداره ثبت احوال، بهزیستی و خانه بهداشت به منظور مشارکت دانش‌آموزان از جمله فعالیت‌‎های این اداره کل برای اجرای هر چه بهتر این طرح در استان است.

ارتباط سازنده و مستمر با خانواده‌های دانش آموزان و استفاده از نقش ویژه انجمن اولیا و مربیان از راهکار‌های پیشنهاد شده در این جلسه بود.

انتهای پیام/ن.م

برگزاری جلسه کمیته انسداد مبادی بیسوادی در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.