برگزاری همایش تربیت معلم تحول آفرین در نوشهر

همایش استانی تربیت معلم تحول آفرین با مدیریت جهادی و مشارکت همگانی در کانون شهید باهنر شهرستان نوشهر برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، خنیفر سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور در همایش استانی تربیت معلم تحول آفرین از استقبال شغل معلمی میان نخبگان کنکور خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های تحولی موضوع کیفیت در کنار کمیت و نیز جبران نیاز آموزش و پرورش بود که باید با نیاز و امکانات دانشگاه تعادل برقرار شود.

وی با بیان اینکه طرح تکمیل ظرفیت و پذیرش دانشجو به ویژه در ۱۶ رشته اصلی و نیز طرح صد – سی و یک با هدف توسعه دانشگاه‌ها و حفظ مراکز موجود در اولویت قرار دارد، افزود: تا چند سال آینده از ۹۱۰ هزار معلم مشغول به کار، دو سوم آن‌ها (۶۵۰ هزارنفر) بازنشسته خواهند شد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۸ واحد پردیس و مراکز دانشگاهی در ۳۱ استان وجود دارد گفت: از این تعداد ۶۴ واحد مربوط به پردیس و بقیه مربوط به مراکز است.

خنیفر با بیان اینکه ۷۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های فرهنگیان کشور در حال تحصیل هستند، از فارغ التحصیلی ۱۰ هزار معلم و جذب آن‌ها امسال در آموزش و پرورش خبر داد و افزود: سال آینده نیز به همین میزان (۱۰ هزارنفر) دانشجوی تربیت معلم فارغ التحصیل می‌شوند. همچنین ۳۰ هزار دانشجوی در کنکور سال بعد و نیز بر اساس ماده ۲۸ جذب خواهند شد.

انتهای پیام/ م

همایشی با مدیریت جهادی و مشارکت همگانی در نوشهر

برچسب ها: اخبار علمی ، کنکور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار