ارائه ۶ رشته گواهی مهارت به دانش آموزان مازندرانی

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش مازندران گفت: مدارس آموزش از راه دور استان در ۶ رشته گواهی مهارت ارائه می‌دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  اسفندیار نظری معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش مازندران با بیان اینکه مدارس آموزش از راه دور استان در ۶ رشته گواهی مهارت صادر می‌کنند، گفت: تنها مدارکی مورد تأیید آموزش‌وپرورش قرار می‌گیرد که در این رشته‌ها دارای مجوز ارائه شده باشد.

وی گفت: متقاضیان تحصیل در مقطع متوسطه اول و رشته‌های نظری و کاردانش می‌توانند آموزش از راه دور ببینند و این شامل رشته فنی‌وحرفه‌ای نمی‌شود.

وی افزود: مهارت افرادی که آن را از آموزشگاه‌های خارج از آموزش‌وپرورش کسب کرده‌اند، به شرط استعلام و مورد تأیید قرار گرفتن، به عنوان واحد‌های عملی در نظر گرفته می‌شود و سپس فرد برای دریافت مدرک تحصیلی باید ۶ ساعت در هفته در مدارس آموزش از راه دور بخش تئوری مهارت‌ها را بگذراند.

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش مازندران با بیان اینکه برخی از مدارس آموزش از راه دور در مازندران مستقل هستند، ادامه داد: این مدارس که بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز دارند، خود آزمون برگزار می‌کنند.

نظری افزود: محصلان مدارسی که کمتر از ۱۰۰ دانش‌آموز دارند باید برای گذراندن آزمون به این مدارس مراجعه کنند.

وی با اشاره به ارائه گواهی مهارت برای شش رشته کاردانش در مدارس آموزش از راه دور مازندران گفت: در تلاش هستیم این تعداد رشته را به ۱۰ رشته برسانیم.

وی افزود: در دستیابی به رتبه نخست پوشش تحصیلی استان در کشور مدیون مدارس آموزش از راه دور هستیم که امکان تحصیل برای بازماندگان از تحصیل را فراهم می‌کنند.

انتهای پیام/آ

گواهی مهارت به دانش آموزان مازندرانی ارائه می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار