روستاهای نمونه ، گردشگر پذیر می شوند

مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان گفت: در کل کشور 300 روستا در کارگروه ملی برای انتخاب روستای نمونه گردشگری معرفی شدکه باید اعتبار لازم برای اجرای آن پیش‌بینی شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،غلامحسین خانی مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان در بازدید از روستاهای تیرانچی و قلعه امیریه اظهار کرد : شهرستان خمینی‌شهر دو روستا دارد که تاکنون طرح هادی برای آنان تهیه شده و دو مرتبه بازنگری داشته است؛ برای اجرای طرح‌های هادی روستاهای شهرستان خمینی‌شهر 374 میلیون تومان مصوب شده که 50 درصد تخصیص اعتبار انجام شده است.

وی با بیان اینکه سیاستی در پیش داریم تا از مشاوران بومی برای این طرح‌ها بکارگیری شود ، افزود : سیاست بنیاد مسکن این است که بیش از 30 درصد روستاها را وارد اجرای بافت با ارزش کند و با پیاده‌روسازی ، سنگ فرشی معابر روستا ، زیباسازی و مرمت دیوارهای منازل روستا و آماده سازی روستاها برای مسأله گردشگری اقداماتی شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان مطرح کرد: در کل کشور 300 روستا در کارگروه ملی برای انتخاب روستای نمونه گردشگری معرفی شدکه نیازمند مصوبه این کارگروه است تا اعتبار لازم برای ایجاد روستای نمونه گردشگری پیش‌بینی شود.

خانی عنوان کرد:  حدود 700 تن قیر رایگان در سه سال گذشته تا کنون به روستاهای شهرستان خمینی‌شهر ارائه شده و با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک برای محلاتی که در گذشته به عنوان روستا در شهرستان خمینی‌شهر محسوب می‌شدند و اکنون به شهرها پیوسته‌اند 6 هزار برگ سند صادر و دریافت‌ کرده‌اند و هنوز این خدمت ادامه‌دار است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان در ادامه سفرش در بازدید از طرح 140 واحدی انجمن خیرین مسکن‌ساز خمینی‌شهر گفت : انتظار است با کمک خیران در حوزه مسکن برای محرومان و معلولان این شهرستان قدم‌های مثبتی برداشته شود؛ همچنین در خمینی‌شهر نیز درخصوص بافت فرسوده با شهرداری جلسات و هماهنگی‌هایی صورت گرفته که بزودی شاهد خبرهایی در این باره خواهیم بود.

محمود مسلم‌زاده فرماندار شهرستان خمینی‌شهر در ادامه گفت: انجمن خیرین مسکن‌ساز با دریافت زمین از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدام به فعالیت می‌کند که با شروع این طرح دنبال ایجاد مسکن برای نیازمندان شهرستان بوده و ما نیز به دنبال راه فرمانداران گذشته همان سیاست را دنبال خواهیم کرد و هیئت امنای این طرح را معتمدان شهرستان پیگیر قرار دادیم که در صدد به سرانجام رسیدن این طرح هستند.

وی افزود: با تشکیل جلسات مختلف طرح 140 واحدی در حال ساخت است و دنبال هستیم تا مراحل دیگر آن نیز به بهره‌برداری برسد و باید محرومانی که طبق شاخصه‌های این واحدهای مسکونی به آنان تعلق می‌گیرد با مسوولان و خیران هم‌افزایی لازم را داشته باشند تا طبق شرایط این واحدهای مسکونی به نیازمند واقعی برسد.

مصطفی ریاحی‌نسب مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز خمینی‌شهر نیز در ادامه با ارائه گزارشی گفت: زیرساخت‌های طرح 140 واحدی پردیسان خمینی‌شهر در 7 بلوک طراحی انجام شده و در مرحله اجرای فنداسیون قرار دارد و تاکنون ۴۳۰۰ تن بتون ریزی شده که نیاز به حمایت مسوولان و خیران برای ادامه کار است.

وی با اشاره به اینکه هدف‌گذاری این طرح کمک به مسکن محرومان شهرستان است که مسکن در سبد خانوار یکی از گران‌ترین بخش‌های سبد زندگی است، افزود: از 450 خانواده دومعلول استان اصفهان ، 145خانواده دو معلول در شهرستان خمینی شهر وجود دارد که حدود 28درصد جمعیت خانواده دومعلولی استان به این شهرستان تعلق دارد.

انتهای پیام/م

صحبت های مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان در باره طرح هادی روستاها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.