پل سردار همدانی شهریور سال آینده به بهره برداری می رسد

شهردار همدان گفت: با حمایت شهرداری پل سردارشهید همدانی شهریور سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

پل سردار همدانی شهریور سال آینده به بهره برداری می رسدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، عباس صوفی، شهردار همدان عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در برخی از پروژه‌ها مانند پل شهیدهمدانی و پارکینگ طبقاتی با پیمانکار به مشکلاتی برخورد کردیم، افزود: افزایش قیمت‌ها نیز موجب شد، چند ماهی درگیر این موضوع باشیم تا اینکه مسأله حل شد و قرار شد شهرداری با حمایت مالی پل سردار همدانی شهریور سال آینده به اتمام برسد.
وی با اشاره به اینکه پیمانکار پارکینگ آقاجانی بیگ نیز حاضر نشد با قیمت‌های جدید طرح را انجام دهد، تصریح کرد: پارکینگ ۳۸ درصد و پل شهیدهمدانی بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با بیان اینکه شهرداری همدان با جمعیت ۶۵۰ هزار نفر وظیفه مدیریت شهری را بر عهده دارد گفت: سال گذشته بودجه شهرداری همدان ۷۰۰ هزار تومان بود، اما امسال سرانه هر شهروند در شهر به یک میلیون تومان افزایش یافت.
وی با اشاره به اینکه برآورد ما برای بودجه‌ها به رشد چهار برابری رسیده است افزود: برآورد قیمت میلگرد ۱۲۰۰ تومان بود، اما برای پروژه‌ها ۵ هزار تومان خریداری شد و قیر تا ۵ میلیون تومان افزایش یافت.
صوفی با بیان اینکه بازار پرندگان معضل بالای ۴۰ ساله بود اظهار داشت: بازار پرندگان از نقطه توریستی شهر جابجا شد و وانت‌بار‌ها هم ساماندهی شدند.
وی با اشاره به اینکه پروژه‌ها با جدیت انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال سال ویژه‌ای بود تا آن جا که برخی از شهرداری‌ها تنها حقوق پرداخت می‌کردند.
شهردار همدان با بیان اینکه تا کنون اعتبارات ملی به پل شهیدهمدانی اختصاص نیافته است گفت: تنها میزان اعتبار بسیار اندکی از اعتبارات استانی به این پروژه اختصاص یافت. شهردار همدان با بیان اینکه با هم‌افزایی باید امتیازات کلانشهر را از دولت بگیریم گفت: تا زمان تصویب نهایی نظری درباره الحاق چهار روستا نمی‌دهم.
این مسئول با اشاره به اینکه برای تسریع در امور مردم اقدامات بسیاری انجام شده است ادامه داد: نرم‌افزار جامع شهرسازی خریداری شده و ثبت الکترونیکی پرونده‌ها آغاز شده است.
صوفی با اشاره به اینکه با همکاری دستگاه قضا اقداماتی انجام شد تا از سوء استفاده‌ها جلوگیری شود. ادامه داد: همه پرونده‌ها وارد سامانه الکترونیکی می‌شود تا بدون حضور فیزیکی مجوز‌های لازم را بتوان کسب کرد.
شهردار همدان با اشاره به اینکه اجازه ندادیم مشکلات اقتصادی بر اجرای پروژه‌ها تأثیر بگذارد، گفت: طرح‌هایی در حوزه پسماند تعریف شده که در ۱۰ کیلومتری همدان برای سلامت زیست محیطی شهروندان در حال انجام است.
وی با بیان اینکه ۴۰ سال است در دفع پسماند زباله اقدامی انجام نشده، اظهار کرد: مطالعه طرح پسماند، پردازش زباله در مقصد و اقدامات بسیاری در این حوزه انجام شده است.
صوفی با اشاره به اینکه انتقال آب‌های سطحی از میدان ۹ دی به رودخانه روبه‌روی باغ بهشت با برآورد ۱۰ میلیارد تومان در حال انجام است، افزود: برای توسعه فضای سبز اقدامات بسیاری انجام شده است به طوری که ۱۰ پارک در نقاط مختلف در حال ساخت است، دو پارک بزرگ ولایت با ۱۰۰ هکتار و اکباتان با مساحت ۲۵۰ هکتار احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه آسفالت، ساماندهی بازار پرندگان، ورودی شهر، پیاده‌راه‌سازی و پوشش رودخانه اقدامات بسیاری انجام شده است، تصریح کرد: شهرداری یک‌هزار وظیفه را در طول روز با ۳ هزار و ۵۰۰ نیرو به جز نیرو‌های پیمانکاران انجام می‌دهد.
شهردار همدان با اشاره به اینکه نرم‌افزار بسیار گران و برآورد آن بالای ۵ میلیارد تومان است و باید به مناقصه گذاشته شود، ادامه داد: صدور پروانه، عوارض، پایان کار و آنچه مردم احساس نیاز می‌کند و براورد می‌کنیم برای نصب و راه‌اندازی آن ۱۲ میلیارد تومان نیاز است.
صوفی با اشاره به اینکه در چند نقطه شهر دفتر خدمات شهر راه‌اندازی می‌شود گفت: برخی از شهروندان، چون نمی‌توانند به شهرداری مراجعه کنند درگیر دلالان می‌شوند بنابراین چند دفتر زیر نظر شهرداری راه‌اندازی می‌شود و با هزینه‌ای که به تصویب شورای شهر می‎رسد، امور مردم را انجام دهد و در ادامه نرم‌افزار هم در این دفاتر راه‌اندازی می‌شود.
وی با بیان اینکه همدان کلانشهر است، ادامه داد: از نظر من این شهر کلانشهر است چراکه این عنوان برای همدان به تصویب شورای عالی معماری شهرسازی رسیده و به تبع آن هیأت دولت در سال ۸۸ کلانشهر شده است ضمن اینکه شهردار همدان عضو مجمع کلانشهر‌های ایران است.
صوفی با اشاره به اینکه بحث کلانشهر به الحاق چهار روستا ربطی ندارد خاطرنشان کرد: نشستی برای هم‌افزایی داشتیم که چطور بودجه لازم را جذب کنیم.
شهردار همدان با اشاره به اینکه در آن زمان که کلانشهر شدیم باید می‌رفتیم و حقوق خود را می‌گرفتیم، اظهار کرد: همه استان باید یکی شوند و به دولت بگوید که هیأت دولت تصویب کرده که همدان کلانشهر شده پس باید امکانات لازم را ارائه دهد.
وی با بیان اینکه مهمترین مزایای کلانشهر جذب بودجه ملی است، افزود: بیش از آنچه امروز از مردم بودجه تأمین می‌شود امکانپذیر نیست و باید برای توسعه از دولت بودجه جذب کرد.
وی با بیان اینکه چهار روستا در داخل شهر هستند و از شهر خدمات دریافت می‌کنند، ادامه داد: واقعیت این است که امروز شهرداری به روستا‌های چسبیده به شهر همدان نیز خدمات ارائه می‌دهد.
شهردار همدان با اشاره به اینکه دعوای کلانشهر شدن یا نشدن باعث می‌شود حق ما از بین برود، خاطرنشان کرد: امروز ۹۰ درصد بودجه شهر توسط مردم تأمین می‌شود و حداکثر ۱۰ درصد اعتبارات کشوری داریم.
انتهای پیام/ج

پل سردار همدانی شهریور سال آینده به بهره برداری می‌رسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.