راه آهن و منطقه آزاد قصر شیرین فرصتی برای توسعه اقتصادی ایران و عراق

استاندار کرمانشاه گفت: توسعه راه آهن غرب و اتصال به کشور عراق گام بزرگی در توسعه اقتصاد پایدار دو کشور است.

راه آهن و منطقه آزاد قصر شیرین فرصتی برای توسعه اقتصادی ایران و عراقبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه  عصر امروز در نشستی با هیئت بازرگانی اعزامی از استان سلیمانیه عراق اظهار داشت: با عنایت به اینکه کردهای عراق و ایران از قدیم یک رابطه صمیمی داشته و دارند شیطنت‌های مختلفی از طرف دشمنان مشترک نمی تواند بر این پیوند خدشه وارد کند.

وی راه آهن غرب رااز زیرساخت‌های توسعه‌ای عنوان کرد و افزود: این زیرساخت در کرمانشاه افتتاح شد و اکنون به طرف مرز خسروی در حال توسعه است و اتصال این راه آهن به کشور عراق گام بزرگی در توسعه اقتصاد پایدار در دو کشور می تواند به وجود آورد.

بازوند ادامه داد: منطقه آزاد قصر شیرین نیز می تواند زیرساخت مناسبی برای اجرای اقدامات مشترک بین دو کشور باشد و برای سرمایه گذاری در این راه اعلام آمادگی می کنم.

وی افزود: کارهای مشترکی از جمله شرکت حمل و نقل مشترک، برگزاری نمایشگاه های مختلف در فصول و ابعاد مختلف می تواند کار بزرگی در جهت توسعه اقتصادی دو کشور و همچنین استان سلیمانیه و کرمانشاه شود.

بازوند گفت:در این راستا همه ادارات از جمله گمرک می تواند با از سر راه برداشتن قوانین دست و پاگیر جهت برقراری ارتباط بیشتر بین دو کشور تسهیل‌گری کنند.

استاندار کرمانشاه بیان کرد:علی رغم تنگناها خوشبختانه در ۸ ماهه اول امسال رشد صادرات خوبی داشتیم و این ماحصل توافقی است که وجود دارد ولی می توانیم این میزان را ارتقاء دهیم.

بازوند یادآور شد: نباید از ظرفیت هایی مثل گردشگری و توریسم سلامت غافل شویم و استان کرمانشاه به‌عنوان مرکز ثقل کشور می تواند در این راه پیش‌قدم شود می توانیم سهمی از گردشگری خاورمیانه را به دو استان سلیمانیه و کرمانشاه اختصاص دهیم.

انتهای پیام/ز

 

توسعه راه آهن غرب و اتصال به کشور عراق

برچسب ها: صادرات ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار