معرفی ۲ هزار و ۳۸۹ طرح سامانه کارا به بانک

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت:۲ هزار و ۳۸۹ طرح در استان با ثبت نام در سامانه کارا به بانک‌ها معرفی شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ رکنی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت:2 هزار و 389 طرح در استان با ثبت نام در سامانه کارا از ابتدای سال به بانک ها معرفی شدند.

وی افزود: از ابتدای امسال در سامانه کارای خراسان جنوبی 7 هزار و 278 نفر برای دریافت تسهیلات روستایی و عشایری ثبت نام کرده اند که از این تعداد 2 هزار و 389 طرح به مبلغ 610 میلیارد تومان به بانک های عامل استان معرفی شده اند.

رکنی گفت: تاکنون با هزار و 20 طرح با اعتبار بیش از 190 میلیارد تومان در بانک انعقاد قرارداد شده و 991 طرح با اعتبار 153 میلیارد تومان تسهیلات خود را دریافت کرده اند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه با اجرای کامل 991 طرح و با توجه به تعهد متقاضیان حدود 5 هزار شغل در خراسان جنوبی ایجاد می شود، افزود: سود این تسهیلات در مناطق مرزی ۴ درصد و در سایر مناطق محروم ۶ درصد است.

وی سقف تسهیلات توسعه روستایی و عشایری را تا 10 میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار کرد: 55 درصد طرحهای معرفی شده به بانک ها در بخش کشاورزی و مابقی در بخش خدمات و صنعت بوده است.

رکنی همچنین از ابلاغ دستورالعمل نظارت عملیاتی بر برنامه اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری به استانها خبر داد و گفت: بر اساس این دستور العمل به منظور مشخص شدن میزان کارایی و دستاوردهای اجرای برنامه و ارتقای اثربخشی آن، ارتقا ضریب صحت اجرا و جلوگیری از بروز خطا و انحراف و هدایت صحیح منابع مالی اختصاص یافته برای توسعه اشتغال، طرحها در روستاها و مناطق عشایری پایش و ارزیابی می شوند. 

انتهای پیام/غ

برچسب ها: وزارت کار ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.