با اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی برای ۶۳ دانش آموخته دانشگاه در خراسان جنوبی اشتغال پایدار ایجاد شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛فاطمی مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به آغاز طرح کاروزی دانش آموختگان از شهریور 96 در استان گفت:در این مدت از 4 هزار و 936 کاروز ثبت نام شده در این طرح، 2 هزار و 3 نفر واجد شرایط شناخته شدند که از این تعداد 63 نفر در واحد پذیرش شده برای کارورزی شاغل شدند.

 

وی افزود:از ابتدای طرح تاکنون 663 واحد پذیرنده برای کارورزی فارغ التحصیلان در سامانه کارورز ثبت نام کردند.

 

فاطمی گفت:از آغاز امسال نیز 30 مجوز برای به کارگیری 56 فارغ التحصیل دانشگاهی در قالب طرح کارورزی دانش آموختگان برای اشتغال در کارگاه های تولیدی اقتصادی استان صادر شد.

 

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان افزود:در این طرح متناسب با فعالیت کارورز در کارگاه،حق الزحمه ای از سوی تعاون،کار و رفاه اجتماعی به فارغ التحصیلان پرداخت می شود.

 

وی افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار،فراهم کردن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به بنگاه اقتصادی،ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان و ارتقاء اخلاق و صلاحیت حرفهای دانش آموختگان را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

 

فاطمی در خصوص شرایط واحد پذیرنده کارورز در این طرح گفت:واحد پذیرنده برای جذب کارورز باید دارای مجوز فعالیت از دستگاه اجرایی ذیربط و مجوز آموزش کارورزی از سازمان آموزش فنی و حرفه ای یا اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان باشد.

 

مدیر اشتغال اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان افزود:واحد پذیرنده به ازای هر 3 نفر شاغل بیمه شده،صرفاً مجاز به پذیرش یک نفر کارورز است.

انتهای پیام/غ

ایجاد اشتغال پایدار برای ۶۳ فارغ التحصیل دانشگاهی

برچسب ها: اشتغال ، وزارت کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.