هشدار دامپزشکی مازندران برای عرضه طیور بومی در بازار

عرضه طیور بومی در بازارچه‌های محلی و سنتی مازندران تهدیدی جدی برای صنعت طیور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید حسین رضوانی مدیرکل دامپزشکی مازندران  برای کنترل و جلوگیری از بروز و شیوع بیماری‌های طیور بویژه نیوکاسل و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در جمعیت طیور صنعتی و بومی هشدار داد.

وی افزود: عرضه انواع طیور بومی در بازارچه‌های محلی و سنتی استان می‌تواند تهدیدی جدی برای صنعت طیور محسوب می شود .

مدیرکل دامپزشکی مازندران فت: متاسفانه بصورت گسترده در بازارچه‌های محلی شاهد عرضه و فروش انواع ماکیان بصورت سنتی هستیم که با توجه به تراکم بالای واحد‌های پرورش طیور بومی و صنعتی در استان، این امر موجب افزایش احتمال شیوع و سرایت بیماری به سایر واحد‌های پرورشی خواهد شد.

رضوانی افزود: پرورش غیر مجاز انواع ماکیان در اطراف واحد‌های صنعتی و در زمین‌های شالیزاری بعنوان یکی از بزرگترین تهدیدات برای صنعت طیور استان محسوب می شود.

وی تاکید کرد:نگهداری طیور بومی، فقط در داخل بافت روستا برابر ضوابط بهداشتی، مجاز است و نگهداری و پرورش خارج از روستا و داخل شالیزار و اطراف واحد‌های صنعتی جرم تلقی می‌شود و برابر قانون با پرورش دهندگان برخورد قانونی خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه برای پیشگیری از بروز این بیماری، مرغداران باید اصول بهداشتی را رعایت کنند،  گفت: مرغداران در صورت مشاهده نشانه‌های بیماری و تلفات غیرعادی در جمعیت طیور  به ادارات دامپزشکی به منظور انجام اقدامات فوری اطلاع دهند.

انتهای پیام/آ

عرضه طیور بومی در بازارچه‌های محلی تهدیدی برای مرغداری‌های صنعتی

برچسب ها: دامپزشکی ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار