نقش مهم مواد غذایی در شیوع سرطان

یک فوق تخصص سرطان و آنکولوژی با اشاره به نقش مهم مواد غذایی در شیوع سرطان گفت: در صدد تأسیس مرکزی برای تعیین سند سلامت مواد غذایی در سطح کرمان هستیم و برای تأمین مبلغ ۳۰ میلیارد تومانی اعتبار این طرح، نیازمند کمک خیرین می‌باشیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد جواد فدائی استاندار و رئیس هیأت امنای موسسه خیریه کودکان سرطانی کمک، شامگاه یکشنبه ۲ دی ماه ۹۷ میزبان اعضای هیأت رئیسه خیریه‌های یاس و جوادالأئمه بود تا با همکاری مشترک انجمن‌های خیریه، گامی بلند برای مبارزه با سرطان در سطح استان برداشته شود.

استاندار کرمان در این جلسه با اشاره به کمبود ۱۲۰۰ تخت بیمارستانی در سطح استان افزود: در شرایطی که آمار متوسط کشوری یک و نه دهم تخت بیمارستانی به ازای هزار نفر است متأسفانه این آمار در استان کرمان یک و شش دهم تخت به ازای هر هزار نفر است و ما زیر نرخ متوسط کشوری هستیم.

محمد جواد فدائی با توضیح برنامه خود برای حل مشکلات بهداشت و درمان استان کرمان تصریح کرد: می‌توان با تلفیقی از منابع دولتی، تسهیلات بانکی، سرمایه گذاری بخش خصوصی، سرمایه گذاری خارجی و کمک‌های خیران به ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی شتاب ویژه بخشید و تا پایان دولت دوازدهم شاخص‌ها را در حد ۲ و متوسط کشور ارتقاء داد.

در این جلسه مشترک، دکتر کلانتری  فوق تخصص خون ، سرطان و آنکولوژی و از اعضای انجمن خیریه یاس با اشاره به شیوع سرطان در استان کرمان گفت: برای تکمیل ساختمانی مختص بیماران سرطانی در بیمارستان افضلی پور شامل راه اندازی مرکز کلینیک پیوند نفیس و ساختمان خیر و نیکوکار آقای مهرالحسنی، نیازمند ۵ میلیارد تومان کمک هستیم و امیدواریم با کمک استاندار کرمان و خیریه جوادالأئمه این مبلغ تأمین شود.

وی با بیان نقش مهم مواد غذایی در شیوع سرطان اظهار داشت: در صدد تأسیس مرکزی برای تعیین سند سلامت مواد غذایی در سطح استان هستیم و برای تأمین مبلغ ۳۰ میلیارد تومانی اعتبار این طرح، نیازمند کمک خیرین می‌باشیم.

دکتر محمد حسین پورابراهیمی از اعضای انجمن خیریه جوادالأئمه نیز در این جلسه افزود: خیریه جوادالأئمه برنامه ریزی لازم را برای ساخت مجموعه بیمارستان ۵۰۰ تخت خوابی در شهر کرمان انجام داده است و باتوجه به هزینه بالای این طرح، ساخت و تکمیل ۱۲۰ تخت از بخش کودکان این مجموعه در اولویت است.

در این جلسه  فدائی ضمن درخواست از ۲ انجمن خیریه مذکور برای همکاری مشترک، زمینه کمک یک و نیم میلیارد تومانی شرکت گهر زمین برای تکمیل ساختمانی مختص بیماران سرطانی در بیمارستان افضلی پور را فراهم کرد.

استفاده از کمک‌های خیرین و بخش خصوصی از جمله اجزای مهم مدل استاندار کرمان برای حل مشکلات بهداشتی و درمانی در سطح استان است.

انتهای پیام/ی

تکمیل ساختمان ویژه بیماران سرطانی در کرمان سرعت می‌گیرد

برچسب ها: سرطان ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار