در جریان تفحص شهدا صورت گرفت؛

کشف ۴۰ پتوی سالم از سنگر تدارکات رزمندگان دفاع مقدس +فیلم

نیرو‌های تفحص شهدا در جریان عملیات جستجو در شلمچه، ۴۰ تخته پتوی سالم از انبار رزمندگان دفاع‌مقدس کشف کردند.

ماجرای کشف ۴۰ پتوی سالم از سنگر تدارکات رزمندگان دفاع مقدس+ فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، منطقه عملیاتی شلمچه از جمله مناطقی است که پس از پایان جنگ تحمیلی، طی این سال‌ها مورد استقبال زائران شهدا در قالب کاروان‌های راهیان نور قرار می‌گیرد.

در مجموع هشت عملیات در طول هشت سال دفاع مقدس در منطقه عملیاتی شلمچه صورت گرفت كه مهمترین آن عملیات كربلای پنج بود. این عملیات ششمین عملیات نیروهای مسلح ایران برای فتح بصره محسوب می‌شود. نیروهای ایرانی عملیات را با رمز «یا زهرا (س)» در محور شلمچه کانال ماهی به صورت گسترده در تاریخ ۱۹ دی ۱۳۶۵ با فرماندهی سپاه آغاز کردند.

این عملیات پرهزینه‌ترین و پرتلفات‌ترین عملیات جنگ بود و از آن به عنوان آغازی بر پایان جنگ ایران و عراق یاد می‌کنند و نیروهای ایرانی توانستند حدود ۱۵۰ کیلومتر از منطقه اشغالی شلمچه را آزاد کنند و قسمت‌هایی از جنوب عراق در را تصرف خود درآورند.

تیم تفحص شهدا از کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در روز گذشته، یکشنبه دوم دی ماه سال جاری در جریان عملیات جستجوی پیکر مطهر شهدا، سنگر تدارکات لشکر 19 فجر استان فارس را پیدا کردند.


بیشتر بخوانید: دست‌نوشته پدر شهید مدافع‌حرم روی تابوت شهدای تازه تفحص شده +عکس


بر اساس گفته‌های سردار باقرزاده رئیس کمیته جستجوی مفقودین سنگر لشکر ۱۹ فجر در شلمچه عراق اطراف کانال ماهی قرار داشت که از سال ۱۳۶۷ تا به امروز دست نخورده باقی مانده و پس از اینکه توسط اعضای گروه تفحص کشف شد، ۴۰ پتوی سالم که از سال ۱۳۶۷ تاکنون در این سنگر بود، رویت شد.

این سنگر در منطقه عملیاتی شلمچه عراق در اطراف کانال ماهی واقع شده بود و در حال حاضر ۴۰ پتوی کشف شده آن در اختیار جستجوگران پیکر مطهر شهدا قرار خواهد گرفت و دو تخته از آن‌ها نیز به موزه دفاع مقدس شهر تهران و شیراز انتقال داده می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م ر
۱۴:۳۴ ۰۶ تير ۱۴۰۲
سردار باقرزاده عاشقتم خوشبحالتون که چقدربا شهدا و تفحص شهدا خاطره دارید
آخرین اخبار