گوگل ترنسلیت - Google Translate آفلاین + آموزش استفاده

گوگل امکانی را در اختیار کاربران قرار داده که با استفاده از آن می‌توانند نسخه آفلاین گوگل ترنسلیت را دانلود و استفاده کنند.

نسخه هوشمند مترجم گوگل را بدون نیاز به اینترنت استفاده کنیدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در بسیاری از موارد کاربران رایانه نیاز به ترجمه متن یا حتی کلمه در هنگام مطالعه اسناد مختلف دارند و در صورت عدم دسترسی به اینترنت برای ترجمه دچار دردسر زیادی خواهند شد.

حال گوگل با درک این موضوع و برای رفاه بیشتر کاربران، نسخه آفلاین مترجم خود را عرضه کرده است. البته این نسخه از مترجم گوگل مدت‌ها پیش ارائه شده بود ولی عملاً به دلیل وجود محدودیت‌های بسیار امکان استفاده از گوگل ترنسلیت آفلاین وجود نداشت. از زمانی که گوگل شروع به استفاده از هوشی مصنوعی در مترجم خود کرد هر دو نسخه آفلاین و آنلاین آن عملکرد بسیار بهتری نسبت به گذشته دارند.

نسخه آفلاین گوگل ترنسلیت به راحتی قابل دانلود و نصب روی انواع گوشی‌های هوشمند است. گوگل در مترجم آفلاین خود نیز مانند نسخه آنلاین، از تکنولوژی ماشین عصبی بهره می‌برد، با این تفاوت که داده‌های اولیه خود را از حافظه گوشی تأمین می‌کند. این داده‌ها در زمان دانلود نسخه آفلاین در قالب فایل‌هایی با حجم ۳۵ تا ۴۵ مگابایت بر روی حافظه گوشی قرار می‌گیرند.

کاربران گوگل عقیده دارند ارائه ترجمه‌های روان‌تر و قابل درک‌تر به زبان‌های گوناگون قطعاً نتیجه بهره‌گیری گوگل از هوش‌مصنوعی است. اگرچه عملکرد هوش‌مصنوعی در نسخه آفلاین گوگل ترنسلیت همانند نسخه آنلاین آن در سطح بسیار خوبی نیست ولی این به معنای کارایی غیرمناسب این مترجم نیست.

نسخه آفلاین مترجم گوگل(Google Translate's offline) برای 59 زبان زنده جهان مانند آفریقایی، فارسی، دانمارکی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ... ارائه شده است.


بیشتر بخوانید: دانلود گوگل ترنسلیت Google Translate 5.25.1 برنامه مترجم گوگل اندروید


انتهای پیام/

نسخه هوشمند مترجم گوگل را بدون نیاز به اینترنت استفاده کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار