نرگس کاران خوسفی هم چنان منتظر بیمه محصولاتشان

مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با پیگیری‌های انجام شده برای بیمه محصول گل نرگس شهرستان خوسف هنوز وزارت جهاد کشاورزی اقدامی انجام نداده است.

غنچه، مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت: برای این که گل نرگس در فهرست محصولات صندوق بیمه کشاورزی قرار گیرد، از سوی این مدیریت و مسئولان مرتبط در خراسان جنوبی چند نوبت با وزارت جهاد کشاورزی مکاتبه شده است.


وی با بیان این که به جز خراسان جنوبی دو استان دیگر در کشور نیز متقاضی زیر پوشش بیمه قرار گرفتن گل نرگس هستند، افزود: با این که درخواست‌های زیادی در مورد زیر پوشش بیمه قرار گرفتن گل نرگس به وزارت جهاد کشاورزی ارسال شده، اما هنوز این وزارتخانه پاسخ مثبتی به این خواسته نرگس کاران نداده است.

پیش بینی برداشت ۱۲ میلیون گل نرگس در شهرستان خوسف

مدیر جهاد کشاورزی خوسف هم از یخبندان‌های زمستانه و خسارت محصول گل نرگس خبر داد و گفت: ۲۴ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت گل نرگس است.

رضوی با بیان اینکه ۱۲۰ بهره بردار گل نرگس در این شهرستان فعالیت می‌کنند، افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۱۲ میلیون گل نرگس به ارزش ۴ میلیارد ریال برداشت شود.

وی با بیان اینکه تغییر اقیلم و خشکسالی‌های اخیر موجب خسارت به محصول گل نرگس شده است، گفت: تا کنون اقدامات زیادی برای بیکه این محصول انجام شده که به نتیجه نرسیده است.

رضوی ادامه داد: از ابتدای سال ۷۰ نرگس کار خوسفی برای دریافت وام به صندوق کار آفرینی امید معرفی شدند که تا کنون به ۵۰ نفر از آن‌ها حدود ۶۵۰ میلیون تومان وام کم بهره پرداخت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خوسف گفت: یکی از نگرانی‌های دیگر نرگس کاران حضور دلالان در بازار فروش بود که امسال با همکاری شهرداری این محصول به طور مستقیم از کشاورز خریداری و در بازار‌های داخل و خارج استان توزیع شد.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.