پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا با اسموتی فوق العاده مفید و خوشمزه

مصرف برخی از نوشیدنی‌ها در زمستان سبب کاهش آسیب‌های ناشی از نوسان دما و دگرگونی‌های فصلی و مقابله با ابتلا به انواع بیماری‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، هوای سرد و خشک مخصوص روز‌های زمستانی سبب آسیب دیدن و خشکی پوست صورت، بدن و حتی کف سر می‌شود، عده زیادی از افراد در طول ماه‌های سرد سال دچار مشکلاتی چون ریزش موی سر، خشکی و قرمزی پوست صورت و بدن و حتی اگزمای پوستی می‌شود.
 

برای محافظت از پوست و مو و حتی جلوگیری از ابتلا به بیماری هایی چون آنفلوآنزای فصلی کارشناسان توصیه می‌کنند افراد رژیم خوراکی ویژه‌ای را رعایت کنند.
 
مصرف میوه و سبزیجات تازه، نوشیدن آب به میزان کافی، مصرف مواد لبنی و پروتئینی کم چرب، مصرف دانه حبوبات و غلات می‌تواند سبب محافظت از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد، زیبایی پوست و مو و جلوگیری از ابتلا به بیماری هایی چون آنفلوآنزای فصلی شود.
 

یکی از سبزیجات بسیارمفید برای سلامت بدن به ویژه قلب، ریه، چشم و مو‌ها اسفناج است؛ این سبزی بر اثر پخته شدن، آنتی اکسیدان‌های مفیدش را از دست می‌دهد به همین دلیل کارشناسان مصرف آن را  پس از  ضدعفونی کردن به شکل خام توصیه می‌کنند.
 

یکی از روش‌های استفاده از اسفناج، مصرف آن به شکل اسموتی مخلوط با ماست کم چرب است که ماده خوراکی فوق العاده مفیدی برای سلامت بدن است؛ در صورت تمایل می‌توانید از نوشیدنی اسموتی اسفناج با شیر در وعده صبحانه لذت ببرید.
 
پژوهش‌های دانشمندان نشان می‌دهند پختن اسفناج یا سرخ کردن آن سبب از بین رفتن آنتی اکسیدانی مفید به نام لوتئین در این سبزی فوق العاده می‌شود.
 
آنتی اکسیدان لوتئین ماده‌ای فوق العاده ارزشمند برای کاهش خطر حمله قلبی و جلوگیری از بروز آسیب‌های چشمی در افراد به ویژه سالمندان است.
 
پژوهش درباره  اثرگذاری  اسفناج  بر سلامت بدن به وسیله دانشمندان دانشگاه Linköping سوئد انجام شده است.
 

کارشناسان توصیه می‌کنند افراد برای افزایش اثربخشی اسفناج آب را به شکل خام همراه با لبنیاتی، چون ماست مصرف کنند.
 
قطعه قطعه کردن اسفناج و خرد کردن آن می‌تواند سبب افزایش میزان آنتی اکسیدان لوتئین و جذب بهترآن به وسیله بدن شود.
 
لوتئین موجود در اسفناج همچنین به کاهش تورم مزمن در رگ‌های خونی افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر کمک می‌کند و سبب کاهش خطر ابتلا به حمله قلبی می‌شود.
 

لوئتین یکی از برترین مواد خوراکی برای محافظت از چشم دربرابر آسیب‌های ناشی از نور خورشید است.
 

پژوهش‌های دیگر همچنین نشان داده اند مصرف مواد خوراکی حاوی آنتی اکسیدان لوتئین سبب کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان روده بزرگ، سرطان سینه و دیابت نوع دو می‌شود.
 
پ
ویتامین A در مواد خوراکی زیر وجود دارد و حتی می‌توان از آن برای درمان آکنه‌های مقاوم به درمان استفاده کرد.
 
این ماده ویتامینی ارزشمند در خوراکی هایی چون جگر گاو و گوسفند، روغن ماهی، شیر، تخم مرغ و سبزیجاتی، چون اسفناج، سیب زمینی شیرین و هویج وجود دارد.
 

نتیجه‌های این پژوهش در مجله Food Chemistry منتشر شده است.
 
منبع:Dailymail
 
انتهای پیام/

اسموتی درمانی مفید برای  سلامت پوست و مو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.