دانستنی‌های علمی؛

دلایل سردردهای شدید دوران بارداری/ چگونه صورت خود را لاغر کنیم؟/ روشی طبیعی و بدون عوارض برای کنترل فشارخون/ آسم را با میوه‌ای خوشمزه درمان کنید

تنگی کانال نخاع و تنگی حفره عبور ریشه عصب می‌تواند منجر به درد، گزگز شدن، بی حسی، کرخی و حس گرفتگی در اندام‌های فوقانی یا تحتانی شود.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

روشی عجیب برای تقویت عضلات صورت

تمرینات تحمل وزن انجام دهید؛ تمرینات قدرتی تحمل وزن می‌توانند تراکم عضلات را افزایش دهد، این نوع تمرینات متابولیسم را افزایش می‌دهند، این موضوع بدین معنی است که عضلات شما به انرژی بیشتری برای عملکرد مطلوب نیاز دارد، تمرینات قدرتی به کاهش وزن کمک می‌کنند، این نوع تمرینات عضلات صورت را تقویت می‌کنند حتی اگر به طور مستقیم با این عضلات درگیر نباشند.

///

آناناس و خواص آن

آناناس می‌تواند به طیف وسیعی از بیماری‌ها همچون آسم و دیابت کمک کند؛ یک پیمانه از آناناس در برگیرنده ۸۲ کالری است و ۱۳۱ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین می‌کند، آناناس را می‌توان به کباب، اسموتی‌ها و سالاد‌ها اضافه کرد، این میوه باید زمانی که کاملا نرسیده است برداشته شود، زیرا بعد از مدتی می‌توانند به خوبی برسند و خطر توسعه آسم در افرادی که مقادیر بالایی از مواد مغذی خاص را مصرف می‌کنند کاهش دهد، یکی از این مواد مغذی بتاکاروتن است که در گیاهانی همچون آناناس، پاپایا، بروکلی، طالبی، کدوتنبل و هویج یافت می‌شود.

///

علائم تنگی کانال نخاع چیست؟

تنگی کانال نخاع و تنگی حفره عبور ریشه عصب می‌تواند منجر به درد، گزگز شدن، بی حسی، کرخی و حس گرفتگی در اندام‌های فوقانی یا تحتانی شود، این وضعیت با توجه به علت آن، مراحل و شدت‌های مختلفی دارد؛ علائم معمولا از یک ناحیه شروع می‌شوند و به تدریج شدت می‌یابند و به نواحی دیگر منشعب می‌شوند، اگر تنگی کانال نخاع به دنبال بیرون زدگی دیسک بین مهره‌ای ایجاد شده باشند، حتی می‌تواند باعث تحلیل رفتن عضلات شود، زیرا ماهیچه‌ها در این وضعیت برای محافظت از دیسک دچار گرفتگی مداوم می‌شوند و بعد از مدتی قدرت خود را از دست می‌دهند، تنگی کانال نخاع در موارد شدید می‌تواند با بی اختیاری ادرار یا مدفوع و اختلالات جنسی نیز همراه باشد.

///

رایج‌ترین دردهای دوران بارداری

یکی از رایج‌ترین دردهای دوران بارداری، درد به علت کنده شدن زودرس جفت است؛ این مشکل به دلایل مختلفی مانند فشار خون بالای مادر، ضربه به شکم، سقوط از ارتفاع، افزایش مایع آمنیوتیک، کوتاه بودن بند ناف و ... ممکن است رخ دهد، دکولمان عارضه خطرناکی در بارداری محسوب می‌شود؛ سردرد نیز در دوران بارداری بسیار شایع است.

خانم‌های بارداری که سابقه سردرد‌های میگرنی و عصبی دارند، ممکن است در طول دوران بارداری به دلیل نوسانات هورمونی به خصوص افزایش هورمون پروژسترون دچار تشدید سردرد شوند، برای تسکین سردرد می‌توان از دارو‌های ضد درد بی خطر استفاده کرد، ولی مصرف مسکن‌های شایع مانند دیکلوفناک، ایبوپروفن و غیره که قبل از بارداری برای سردرد استفاده می‌شدند ممنوع است.

///

کاهش فشار خون از خواص سیب زمینی

تحقیقات نشان داده است که پوست سیب زمینی سرشار از پتاسیم است؛  همچنین دارای مواد معدنی است که می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند، سیب زمینی حاوی مقادیر زیادی پتاسیم است که به عملکرد سالم قلب کمک می‌کند و عضلات قلب را تقویت می‌کند به صورت بهینه ارتباط اعصاب و ماهیچه‌ها را افزایش می‌دهد.

///

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
مردمی
۲۱:۱۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
همه شبهای ما شب یلداست چون در کنار هم هستیم
آخرین اخبار