رئیس کانون صرافان:

آزاد شدن خرید حوالجات ارزی، از ایجاد صف واردات کالا جلوگیری می کند

ترکاشوند از آزاد شدن دریافت حوالجات به عنوان عاملی برای سهولت در سیستم توزیع ارز نام برد.

آزاد شدن خرید حوالجات ارزی،از ایجاد صف واردات کالا جلوگیری می کند\صرافی ها سیستم چابکی برای انتقال پول دارندرضا ترکاشوند ­در گفتگو با  خبرنگار  بورس،بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: سیستم توزیع ارز که قبلا فقط از طریق پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها در سامانه نیما صورت می‌گرفت، با پیشنهاد کانون صرافان از طریق سیستم‌های بانکی و صرافی‌ها هم میسر شد.

صرافی ها سیستم چابکی برای انتقال پول دارند

وی افزود: در حال حاضر میزان عرضه و تقاضا را می‌دانیم و به همین جهت انجام این فعالیت مجدد به صراف‌ها بازگردانده شده است، صراف‌ها در انتقال پول در دنیا چابک‌تر هستند و فعالیت انتقال کالا را به داخل کشور را تسریع می‌بخشند.

ترکاشوند تاکید کرد: بانک مرکزی دستور داد که صرافی‌های دارای مشتری نیمایی، می‌توانند از طریق یک صرافی اقدام به خرید کنند.

دبیر کل کانون صرافان گفت: صرافی می‌تواند از طریق بانک‌های عامل که شعب ارزی دارند برای فرد درخواست کننده خرید کند.

وی افزود: در گذشته ارز را از پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها می‌خریدیم، ولی در حال حاضر این ارز را از بانک مرکزی که بخشی از منابع خودش و بخشی از منابع پتروشیمی هاست خریداری می‌کنیم.

ترکاشوند تاکید کرد: در گذشته به صورت مستقیم صراف ها، حواله‌های خود را از بانک مرکزی خرید و از طریق بانک‌های عامل اقدام می‌کردند، در حال حاضر مجددا همان سیستم فعال شده و با وجود صرافی‌ها می‌توانیم فعال‌تر و چابک‌تر عمل کنیم، زیرا صرافی‌ها همیشه جزئی از فرآیند فعالیت بانک مرکزی هستند.

انتهای پیام/

دریافت حوالجات ارزی از صرافی‌ها آزاد شد

برچسب ها: صرافی ، حواله ارزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار