روسیه تحریم‌های خود علیه اوکراین را گسترش داد

روسیه اسامی شمار دیگری از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی اوکراینی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

روسیه تحریم‌های خود علیه اوکراین را گسترش دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، روسیه روز گذشته تحریم‌های اقتصادی خود علیه اوکراین را گسترش داد و اسامی بیش از 250 شخص حقیقی و حقوقی دیگر از اوکراین را در فهرست سیاهی که پیشتر در ماه نوامبر منتشر کرده بود, قرار داد.

بنا به دستور دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه، اسامی 245 شخص و هفت شرکت اوکراینی در فهرست تحریم های روسیه قرار گرفت. اکثر این افراد و شرکت ها در حوزه انرژی و صنایع دفاعی فعالیت می کنند.

روابط روسیه و اوکراین بعد از تحولات سال 2014 و الحاق کریمه به روسیه و شکل گیری جنگ در شرق اوکراین به وخامت گرایید. در حال حاضر، 567 فرد و 75 شرکت اوکراینی با تحریم‌های اقتصادی روسیه مواجه هستند. بر اساس این تحریم‌ها، همه دارایی‌ها و سپرده‌های این افراد حقیقی و حقوقی در روسیه مسدود می شود.

نخست‌وزیر روسیه در توئیتی در این باره اعلام کرد این تحریم ها با هدف دفاع از منافع دولت و مردم روسیه و نیز شرکت های روس اعمال می شود. نام شهردار اودسا، یکی از شهرهای اوکراین و نیز نام شماری از شرکت های اوکراینی فعال در حوزه انرژی در میان افراد حقیقی و حقوقی جدیدی که توسط روسیه تحریم شده اند به چشم می خورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار