ادامه توزیع گوشت منجمد تا ثبات قیمت در بازار

توزیع گوشت منجمد تا ثبات قیمت در بازار استان چهارمحال و بختیاری ادامه می‌یابد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، الله‎کرم نصیری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست کارگروه تنظیم بازار گفت: توزیع گوشت سفید و قرمز منجمد در بازار استان، تا ثبات قیمت این فرآورده ادامه دارد.

وی افزود: در حال حاضر، یک میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه مرغ در مرغداری‌های استان آماده کشتار و توزیع در بازار مصرف است.

نصیری با تأکید بر برخورد کارگروه تنظیم بازار با گرانفروشی و مجازات متخلفان در عرضه اقلام مورد نیاز مردم، اضافه کرد: بایستی نظارت بر توزیع گوشت قرمز با نرخ دولتی تا رسیدن به دست مستری، تشدید شود.

وی ادامه داد: پرداخت ارز ۴۲ هزار ریالی از سوی دولت برای تأمین نهاده‌های دام و طیور، نقش موثری در ثبات قیمت‌ها برای حمایت از تولید کننده و مصرف کننده داشت.

نصیری همچنین از اختصاص ۵۰ درصد از سبوس گندم در کارخانه فرآوری آرد به اتحادیه دامداری‌ها خبر داد و گفت: با برنامه ریزی انجام شده، ۵۰ درصد مابقی سبوس با قیمت تعادلی مستقیم تحویل دامداری‌ها می‌شود.

معاون بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری هم گفت: در حال حاضر هیچ محدودیتی برای تأمین کالا و اقلام اساسی مردم در استان وجود ندارد و ذخیره سازی کالا در انبار‌ها کافی است.

حسن شمسی پور افزود: به منظور کنترل قیمت و جلوگیری از گرانفروشی در بازار، بازرسی‌های مستمر از واحد‌های صنفی صورت میگیرد.

مدیر شرکت پشتیبانی امور دام جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: امسال افزون بر یک هزار و ۳۶۱ تن گوشت قرمز و سفید شامل ۱۱۰ تن گوشت گرم، ۳۶۷ تن گوشت گوساله منجمد و ۸۸۴ تن گوشت مرغ منجمد در سطح استان توزیع شده است.

سعید جعفریان افزود: این میزان گوشت به دنبال افزایش قیمت برخی کالا‌های اساسی و با هدف تنظیم بازار، و از طریق فروشگاه‌های زنجیره ای، میادین میوه و تره بار و تعاونی ‎های مصرف توزیع گردید.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال، افزون بر ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن انواع نهاده‌های کشاورزی شامل ۶ هزار و ۵۰۰ تن ذرت، یک‎هزار و ۵۰۰ تن جو و ۲ هزار و ۵۰۰ تن سویا بین مرغداران و دامداران چهارمحال و بختیاری توزیع شد.

به گفته جعفریان؛ هم اکنون به اندازه کافی، گوشت قرمز و مرغ برای تأمین نیاز بازار استان ذخیره شده است و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام/ش

نشست کارگروه تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.