معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران در اراک؛

ایران رتبه نخست جهان در تولید ماهی قزل آلا

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران در سفر به اراک گفت: ایران رتبه نخست جهان در تولید ماهی قزل آلا است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ عبدالحی معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران در کارگروه تخصصی توسعه پرورش ماهیان خاویاری آب‌های داخلی کشور در استان مرکزی گفت: کشور ایران در در تولید ماهی قزل آلا رتبه نخست جهان را دارد.

عبدالحی افزود: در حوزه ماهی‌های قزل آلا با قیمت متوسط ۱۵ هزار تومان بیش از ۳ هزار میلیارد تومان گردش مالی جاری قزل آلا در کشور است.

وی اضافه کرد: کشور ما در تولید ماهی‌های خاویاری جزو چهار کشور اول جهان هستیم، در تولید ماهیان گرمابی رتبه ششم ودر پرورش میگو رتبه دهم و در حوزه آبزی پروری رتبه بیست و یکم دنیا را دارد.

برنامه ریزی برای تولید ۸۰۰ هزار تن آبزی پرورشی

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران ادامه داد: برنامه ریزی شده است که در حوزه پرورش آبزی پروری کشور به تولید ۸۰۰ هزار تن برسیم که افزایش تولید کشور بیش از ۳۲۴ هزار تن است که از این میزان افزایش تولید ۲۰۰ هزار تن آن در قفس و ماهی‌های دریایی است.

وی بیان کرد امسال تحول چشمگیری در تولید میگو در کشور اتفاق افتاده است که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۴۰ هزار تن میگو در چهار استان جنوبی و استان گلستان داشته باشیم و گردش مالی در این بخش با قیمت متوسط هر میگو ۵ دلار بیش از ۲۰۰ میلیون دلار در کشور است.

تولید بیش از ۳ تن خاویار در کشور در سال۹۷

عبدالحی با بیان اینکه در سال ۹۷ در کشور بیش از ۳ تن خاویار پرورشی در کشور تولید شد که یک و نیم تن آن در بازار داخلی مصرف می‌شود و بیش از یک و نیم تن خاویار پرورشی به خارج از کشور وعمدتاً به کشور‌های اروپایی صادر شد تصریح کرد: بیش از ۱۲۵ میلیارد تومان گردش مالی تولید ماهی‌های خاویاری در کشور است که شامل سرمایه گذاری‌ها نمی‌شود.

ایران رتبه نخست جهان در تولید ماهی قزل آلا

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.