مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل اعلام کرد:

بهره‌برداری از باند اصلی فرودگاه اردبیل در نیمه اول سال ۹۸/ برقراری مجدد پرواز اردبیل - مشهد

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: روند تکمیل باند اصلی فرودگاه اردبیل بیش از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، فخرالدین هاشمی مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: عملیات عمرانی بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان ادامه دارد، ولی به‌دلیل فصل سرما کمی سرعت کار پائین آمده است.

وی افزود: باند اصلی فرودگاه اردبیل با ۳ هزار و ۵۰۰ متر طول و ۶۰ متر عرض در اختیار پیمانکار است و پس از زیرسازی، یک لایه بلک فیس یا همان آسفالت‌ریزی صورت گرفته است؛ البته به علت فصل سرما عملیات استریپ باند که مربوط به کناره باند است، در حال پیگیری است و تلاش ما بر این است که نیمه اول سال آینده بتوانیم از این باند بهره برداری کنیم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل در رابطه با بودجه کلان پروژه بهسازی و شبهات بوجود آمده در افکار عمومی، گفت: فرودگاه یک نهاد کاملاً تخصصی است و به تبع آن، هر عملیاتی نیازمند تخصص است؛ آسفالتی که بر سطح باند ریخته می‌شود یا زیرسازی و نور باند، با تصورات عامیانه کاملاً فرق دارد.

هاشمی اضافه کرد: بودجه تمامی پروژه‌های ما از طریق شرکت فرودگاه‌های کشور تامین می‌شود و هیچ ارتباطی به بودجه استانی یا ملی ندارد و امیدواریم که با تامین زیرساخت‌ها بتوانیم گام مهمی در راستای توسعه استان برداریم.

وی تشریح کرد: به جزء فرودگاه‌های مهرآباد تهران و مشهد، تمامی فرودگاه‌های کشور زیان‌ده هستند و فرودگاه‌های استان ما نیز مستثنی از این قضیه نیست.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل ادامه داد: وظیفه ما فراهم کردن زیرساخت پرواز است و پیگیری لغو یا برقراری پرواز‌ها در حیطه وظایف ما قرار ندارد، اما با این حال تکلیف خود می‌دانیم تا در راستای برقراری پرواز‌ها تلاش کنیم و در حال رایزنی با شرکت هواپیمایی آسمان هستیم تا به زودی پرواز اردبیل – مشهد پس از مدتی تعطیلی، دوباره از ۱۵ دی ماه برقرار شود.

هاشمی تاکید کرد: برای برقراری پرواز‌ها باید بخش خصوصی وارد گود شود، در تبریز اکثر پرواز‌ها توسط شرکت‌ها چارتر می‌شود و آن‌ها پرواز را مدیریت می‌کنند، اما متاسفانه چنین عزم و توانی وجود ندارد.

وی از افتتاح ترمینال ۳ فرودگاه اردبیل در آینده خبر داد و اظهار کرد: کل امکانات ترمینال ۳ تجهیز شده و تنها پارتیشن بندی سالن باقی مانده است و ان‌شاءلله به زودی با تکمیل پارتیشن‌بندی نسبت به افتتاح این سالن اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام/ی

 

افتتاح ترمینال ۳ فرودگاه اردبیل در آینده نزدیک

برچسب ها: فرودگاه ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.