مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در فرودگاه‌های کشور:

امنیت پرواز ایران وابسته به هیچ کشوری در دنیا نیست/امنیت هوا یک مقوله جهانی است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در فرودگاه‌های کشور گفت: در امنیت پرواز وابسته به هیچ کشوری در دنیا نیستیم و کاملا مستقل عمل می‌کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت‌الاسلام مجید عامری صبح امروز در نشست خبری به‌مناسبت 5 دی سالروز تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی کشور به فرمان امام خمینی(ره)گفت: پیامبر بزرگوار اسلام فرمودند دو نعمت الهی مجهول و ناشناخته است که سلامتی و امنیت آن دو نعمت هستند.

وی با بیان اینکه در امنیت پرواز وابسته به هیچ کشوری در دنیا نیستیم و کاملا مستقل عمل می‌کنیم، افزود: آموزش‌هایی که به کارکنان داده می‌شود طبق آموزش‌های بین‌المللی است و بسیاری از کشورهای دنیا به‌دنبال کسب تجربه امنیت پرواز ایران هستند.

عامری با اشاره به اینکه تحریم‌ها اگر چه بر کشور ما اثر گذاشته اما دچار بن‌بست نشده‌ایم بیان کرد: کشور ما ظرفیت‌های زیادی دارد که می‌شود با استفاده از آنها اثر تحریم‌های خارجی را بسیار کاهش داد.

وی با بیان اینکه هر هواپیمایی که در دنیا سقوط می‌کند ذاتا اثر مستقیم بر مردم دارد و مردم تا چند روز از پرواز برای مسافرت استفاده نمی‌کنند گفت: تا به‌حال یاد ندارم که هواپیمایی سقوط کند و خانواده‌ای اجازه فعالیت همسر خود در این شغل را ندهد.

وی با بیان اینکه تا زمانی که انسان در سلامتی است قدر سلامتی خود و این نعمت بزرگ الهی را نمی‌داند افزود: در بحث امنیت همین‌گونه است و در شرایط بحران متوجه می‌شویم که امنیت چه ارزشی دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در فرودگاه‌های کشور با اشاره به اینکه امنیت هوا یک مقوله جهانی است و همه کشورها به‌دنبال ایجاد امنیت در هوا هستند گفت: به محض ربایش یک هواپیما این خبر در دنیا مخابره می‌شود و امنیت یک کشور را با خطر روبه‌رو می‌کند.

وی با بیان اینکه منافقین در کشور ما اقدام به هواپیماربایی می‌کردند و از این رو حضرت امام(ره) مسئولیت امنیت هواپیمایی را بر عهده حفاظت سپاه گذاشتند، یادآور شد: امام خمینی(ره) در پنجم دی سال 63 فرمان حضور سپاه در فرودگاه‌ها را صادر کردند و به لطف الهی با توجه به اینکه هیچ آموزشی ندیده بودند ده‌ها مورد از ربایش هواپیماها در آسمان و زمین خنثی شد.

عامری با اشاره به اینکه مسئولیت کادر پرواز بسیار سنگین است و همکاران ما در فرودگاه‌ها با قشر خاصی در پرواز روبه‌رو هستند، افزود: یکی از وظایف فرماندهان و کارکنان ما معنویت‌افزایی در مجموعه یگان است.

وی با بیان اینکه در برخورد با انوع مسافر و خدمه و اجبار به ارتباط با آنها لازم است کارکنان ما آموزش‌های لازم را ببینند، گفت: تقویت معنویت با برگزاری کلاس‌های قرآنی و سیاسی و فرهنگی سعی می‌شود که ضریب امنیتی نیروهای ما بالا برود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در فرودگاه‌های کشور با اشاره به اینکه اصل کار ما روی زمین است و برای امنیت و حفاظت از پرواز کار اصلی پیشگیری و قبل از پرواز است، بیان کرد: انسان با مانع که روبه‌رو می‌شود عکس‌العمل نشان می‌دهد اما در حقیقت این بازرسی‌های قبل پرواز برای امنیت جان خود مردم است و همکاران ما سعی دارند که مردم با امنیت کامل و آرامش در هنگام پرواز و حین پرواز مسافرت خود را انجام بدهند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در فرودگاه‌های کشور افزود: خدا حافظ انسان‌ها است و اگر مرگ ما فرا برسد چه در زمین و چه در هوا مرگ انسان اتفاق می‌افتد و دست بشر نیست.

انتهای پیام/ب

امنیت پرواز ایران وابسته به هیچ کشوری در دنیا نیست

برچسب ها: هواپیما ، فرودگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.