معاون وزیر صنعت:

استان اردبیل پایلوت توسعه صنعت پوشاک کشور می‌شود

معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: ۵ استان در سطح کشور به عنوان پایلوت در خصوص توسعه صنایع پوشاک روستایی قرار گرفته‌اند که استان اردبیل نیز یکی از این پنج استان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صمت در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اردبیل که در سالن جلسات شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: ۵ استان در سطح کشور به عنوان پایلوت در خصوص توسعه صنایع پوشاک روستایی قرار گرفته‌اند که استان اردبیل نیز یکی از این پنج استان بوده و در سفر رئیس جمهور به این استان از این طرح رونمایی خواهد شد.

وی افزود: توسعه صنایع پوشاک جزو اولویت‌های اصلی در کشور است؛ به طوری که پوشاک یکی از ۱۳۹۶ قلم کالایی است که واردات آن‌ها ممنوع است و با توجه به اینکه ظرفیت‌های خالی بسیار زیادی در استان اردبیل در حوزه پوشاک وجود دارد که باید از آن استفاده بهیته شده و در توسعه پوشاک و عدم وابستگی به خارج بهره برد، از همین رو در صدد مهیا کردن زمینه توسعه پوشاک در کشور هستیم.

معاون امور صنایع وزارت صنعت تشریح کرد: از هفته گذشته ثبت سفارش‌ها برای واردات مواد مورد نیاز واحد‌های تولیدی در اختیار استان‌ها قرار گرفته و در کنار آن، واردات بیش از ۳۴۰۰ تعرفه اعم از مواد اولیه، ماشین‌آلات و تجهیزات بدون نیاز به ثبت سفارش در مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی انجام می‌گیرد.

مقیمی با اشاره به صنعت قطعه سازی در کشور تصریح کرد: در بحث قطعه‌سازی نیز طرح توسعه داخلی‌سازی صنایع در اولویت‌های اقتصادی است تا از ظرفیت‌های موجود در داخل کشور برای تامین نیاز‌های داخلی استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: در این خصوص عمق‌بخشی به ساخت قطعات داخلی در صنعت خودرو مد نظر بوده و در کنار آن، خودروسازان نیز با توجه به قوانین مکلف به کاهش دادن سهم ارزبری خود در سال‌های آتی هستند و باید از توانمندی‌های داخلی در رفع نیاز‌های خود بهره ببرند.

معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به ظرفیت‌های استان اردبیل در حوزه صنایع تبدیلی بیان کرد: یکی از مزیت‌های اصلی استان اردبیل، پتانسیل‌های موجود در این استان برای توسعه صنایع تبدیلی است که در این حوزه نیز ظرفیت‌های خالی و بلااقدام وجود دارد که باید به صورت ویژه دنبال شود.

وی عنوان کرد: رصد تولید هدف اصلی ما است و انتظار داریم اگر واحد‌های تولیدی و صنعتی مشکلاتی در بخش‌های مختلف تولیدات خود دارند، پیش‌بینی‌های خود را انجام داده و قبل از اینکه به مرحله بحرانی برسد، درصدد رفع آن برآییم.

مقیمی گفت: واحد‌های تولیدی که پروانه بهره‌برداری داشته، اما به حالت تعطیل درآمده‌اند، نباید از سهمیه پتروشیمی استفاده کنند و باید با شناسایی این واحد‌های تولیدی، پروانه بهره‌برداری آن‌ها به حالت تعلیق درآمده و سهمیه پتروشیمی آن‌ها قطع شده و در اختیار واحد‌های تولیدی فعال قرار گیرد.

منبع:فارس

انتهای پیام/ی

 

معاون امور صنایع وزارت صمت در اردبیل

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.