سهم استان بوشهر با میزان درآمدزایی برای کشور متناسب نیست

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: استان بوشهر در تولید ثروت برای مملکت، مهم و در آمدزاست، اما سهم استان از درآمدزایی برای کشور متناسب نیست و موجب می‌شود مدیران دچار مشکل جدی شوند.

استان بوشهر بیشترین ظرفیت تبدیل شدن به «استان الکترونیک» را داراستبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در جلسه فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر با حضور وزیر کشور بیان کرد: اقتصاد یک منظومه است که یکی از مولفه‌های اصلی آن اقتصاد کرانه‌ای است.

وی افزود: استان بوشهر برترین استان در حوزه اقتصاد کرانه‌ای است. این استان با داشتن ۹۳۶ کیلومتر مرز با خلیج فارس در حوزه مبادلات اقتصادی و اقتصاد کرانه‌ای رتبه نخست کشور را دارا است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور استان بوشهر به عنوان الگوی تنظیم سند اقتصاد دانش بنیان شناخته شده عنوان کرد: این استان بعد از شهر‌های بارسلون و وین بیشترین ظرفیت تبدیل شدن به «استان الکترونیک» را دارد و این موضوع در دیداری که با هیئتی از سوئیس داشتیم توسط آن‌ها عنوان شده است.

صفایی بوشهری تصریح کرد: در استان بوشهر باید حول محور اقتصاد دریاپایه در برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تلاش صورت گیرد و دولت باید برای استان در این حوزه یک برش ملی داشته باشد.

وی اینکه می‌بینید جامعه ما مورد تهاجم اقتصادی واقع شده یعنی اینکه دشمن در تمامی تهاجمات خود دچار شکست شده و در آخرین فرصت تیر مبارزه اقتصادی خود را رها کرده که این نشان از موفقیت انقلاب در ۴۰ سالگی خود است.

انتهای پیام/م

سهم استان بوشهر در قرارداد‌های دولت لحاظ نمی‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.