در ۹ ماهه نخست امسال؛

واردات بیش از ۱۵ هزار تن کالا به استان فارس

مدیرکل گمرکات استان فارس از واردات ۱۵ هزار و ۶۲ تن کالا به ارزش بیش از ۷۵ میلیون دلار به استان خبر داد.

خداداد رحیمی مدیر کل گمرک فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵ هزار و ۶۲ تن کالا به ارزش ۷۵ میلیون و ۲۴۲ هزار و ۷۹۵ دلار از طریق گمرکات استان فارس وارد کشور شده است.

وی افزود: این واردات در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزن ۱۱ درصد کاهش و از لحاظ ارزش دلاری ۲۵ درصد افزایش داشته است.

رحیمی با بیان اینکه کالا‌های وارداتی از ۴۶ کشور وارد استان فارس شده است، بیان کرد: چین، آلمان، کره، لهستان، امارات متحده عربی، سوئد، پاکستان، ایتالیا و سوئیس کشور‌هایی بوده که طی این مدت عمده کالا‌ها از مبدا آن‌ها وارد فارس شده است.

مدیرکل گمرک استان فارس به تعداد مسافران ورودی از طریق مرز هوایی استان فارس اشاره کرد و گفت: در این مدت نیز ۲۲۶ هزار و ۸۶۹ مسافر از طریق مرز هوایی استان فارس به کشور وارد شده که از این تعداد ۱۷۱ هزار و ۷۱ نفر ایرانی و ۴۴ هزار و ۸۴۴ نفر گردشگر خارجی بوده‌اند.

وی افزود: تعداد ۲۱۶ هزار و ۳۵۳ مسافر از طریق مرز هوایی استان فارس از کشور خارج شده‌اند که از این تعداد ۱۴۵ هزار و ۴۹۹ نفر ایرانی و ۵۵ هزار و ۷۹۰ نفر خارجی بودند.

رحمیمی اظهار داشت: همچنین تعداد ۲۵ هزار و ۵۸۵ مسافر از طریق مرز هوایی استان از کشور خارج شده اند که از این تعداد ۱۶۸ هزار ۵۳۶ نفر ایرانی و ۸۲ هزار و ۴۹ نفر خارجی بودند.

مدیرکل گمرکات استان فارس تصریح کرد: در همین مدت تعداد ۳۷۹ بسته کالا‌های هدیه و سوغات به ارزش ۳۸۷۱ دلار از طریق گمرک امانات پستی دریافت نمودند همچنین شهروندان استان فارس طی مدت یاد شده تعداد ۵۲۰۳ بسته پستی به ارزش ۶۷۴۶۸ دلار به خارج از کشور ارسال شده است.
انتهای پیام/م

افزایش ۲۵ درصدی واردات کالا به استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار