اقامتگاه بومگردی به توسعه گردشگری بافران می انجامد

رئیس شورای شهر بافران گفت : ایجاد اقامتگاه بوم گردی در این شهر از اصلی ترین هدف شورا است چرا که به توسعه گردشگری این شهر کمک می کند.

سمیه بافرانی رئیس شورای شهر بافران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به اینکه اقامت گردشگروتوریست از مشکلات گردشگری در بافران می باشد،گفت: بافران با وجود بناهای تاریخی و فرهنگی ارزشمند همچنین بافت های قدیمی و سنتی از ظرفیت و پتانسیل گردشگری بالایی برخوردار است و استفاده از گردشگر تنها با اقامت حل می شود چرا که گردشگرانی که به صورت رهگذری از بافران عبور می کنند فرصت بازدید و همچنین آشنایی بیشتر از سایر بناهای تاریخی این شهر تاریخی را ندارند.

رئیس شورای شهر بافران افزود: از محوری ترین اهداف شورا ایجاد اقامتگاه بوم گردی در این شهر است که در وهله اول به سراغ خانواده هایی که خانه قدیمی داشتن رفتیم ،گفتگوهایی صورت گرفت اما با اینکه این صنعت برای مردم شناخته شده نیست یک نوع ریسک در بین مردم محسوب می شود.

بافرانی توسعه گردشگری در این شهر را لزوم ایجاد واحد های اقامتی بومگردی دانست و گفت: ایجاد اقامتگاه بوم گردی در این شهر از اصلی ترین هدف شورا است چرا که به توسعه گردشگری این شهر کمک می کند.

وی با بیان اینکه در بافران خانه های قدیمی زیادی ظرفیت ایجاد واحد بومگردی و اقامتگاه گردشگری را دارند بیان نمود: قول می دهیم به کسانی که اولین متقاضی برای ایجاد واحد های بوم گردی باشند حمایت همه جانبه می کنیم.

به گفته بافرانی، با دعوت از گروه هایی از میراث فرهنگی کشور و استان به بافران در بحث گردشگری پیگیری های خوبی و نوید بخشی صورت گرفته که امید است با پشتیبانی مردم و حمایت مسئولان شهرستان بتوانیم در ایجاد واحدهای اقامتی گردشگری قدم برداریم و تمام مراحل اداری و دوندگی های را برای متقاضیان انجام خواهیم داد.

رئیس شورای شهر بافران با اشاره به بازدید واحدهای بومگردی در شهرهای اصفهان، میبد و اردکان اظهار کرد: یک واحد بومگردی برای اینکه به نتیجه برسد باید از حمایت مالی و اراده فرد متقاضی برخوردار باشد که متقاضی موفق خواهد بود که اولین ریسک در ایجاد بومگردی را بپذیرد که بی شک وقتی اولین واحد اقامتی ایجاد شد متقاضیان زیادی در این زمینه اعلام آمادگی می کنند.

وی در ادامه به بنای تاریخی قلعه رستم اشاره نمود وبیان کرد: جلسات متعددی و بازدیدهایی در خصوص احیای این بنا با مسئولین استانی برگزار شد که الان قضیه که پیش آمده سرمایه گزار آماده و تمام پیگیری ها صورت گرفت در لحظه آخر باستانی بودن قلعه به وجود آمد و اگر باستانی بودن این بنا تایید شود برای مقاوم سازی آن دستمان بسته می شود.

بافرانی گفت: کارهای گردشگری هزینه بر است اما مدیریت شهری حمایت از گردشگری را در برنامه کار خود قرار داده است .

رئیس شورای شهر بافران با اشاره به حمایت های فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان خاطر نشان کرد: با پیگیری های سرهنگ عرب و کمک های زیادی که در این زمینه صورت دادند احیا و مرمت حمام قدیمی علی آباد در حالی صورت گرفت.

وی از پیداشدن یک کارگاه کرباس بافی در این شهر خبر داد و گفت : پس از خاک برداری های اطراف حمام علی آباد توسط کارگران، یک کارگاه کرباس بافی پیدا شد که نسبت به مطالعات آن اقدام هایی در دستور کار قرار دادیم تا این مکان نیز به عنوان مکان قدیمی شناخته شود.

بافرانی در پایان با تاکید براینکه رسانه ها به عنوان یک حامی نقش موثری در جامعه دارند گفت: خبرنگاران برای آشنایی مردم با فرهنگ و سرمایه گزاری گردشگری و ایجاد واحدهای بومگردی می توانند تاثیر فوق العاده ای داشته باشند.

 

انتهای پیام/م

در بافران خانه های قدیمی زیادی ظرفیت ایجاد واحد بومگردی و اقامتگاه گردشگری را دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار