مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل؛

بانک اطلاعاتی باستان شناسی اردبیل تقویت شود/مشارکت دانشگاه ضروری است

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به ضرورت تقویت بانک اطلاعاتی باستان شناسی این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی،مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل صبح امروز در نشست هم اندیشی با باستان شناسان دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: با وجود تعدد آثار باستان شناسی، وضعیت استان اردبیل در باستان شناسی رضایت بخش نیست.

وی افزود: در وهله نخست نیاز است که بانک اطلاعات و آرشیو مناسبی برای بخش باستان شناسی داشته باشیم و حتی وضعیت نگه داری اشیا تاریخی نیز تغییر یابد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل متذکر شد: به منظور تحقق این مهم لازم است بخش دانشگاهی مشارکت داشته باشد؛ چرا که مسئولیت اداره کل اجرایی است و در مقابل نقش دانشگاه تئوری پردازی است.

فلاحی با بیان اینکه حلقه مفقوده نه کمبود امکانات و اعتبارات بلکه فعل خواستن است، ادامه داد: بارها با دانشگاه مکاتباتی صورت گرفته تا طرح های پژوهشی و مطالعاتی مشترک تعریف شود.

وی همچنین به حمایت از اردوهای دانشجویی، همایش های بین المللی و راه اندازی سایت موزه های مشترک باستان شناسی با دانشگاه اشاره کرد و گفت: همچنین پایان نامه های دانشجویی نیز مورد حمایت است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: بخش میراث فرهنگی اهمیت ویژه ای برای اداره کل داشته و از ابتدای امسال بخش قابل توجهی از اعتبارات به حوزه میراث فرهنگی اختصاص یافته است.

فلاحی تاکید کرد: حتی گردشگری باید محصول میراث فرهنگی باشد و به واسطه آثار تاریخی بتوان گردشگری را رونق بخشید.

انتهای پیام/ح

راه اندازی سایت موزه های مشترک باستان شناسی در اردبیل

برچسب ها: باستان شناسی ، موزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار