مدیرکل استاندارد استان بوشهر از طرح تشدید بازرسی از مراکز عرضه، در ماه‌های پایانی سال، خبر داد.

تشدید بازرسی از مراکز عرضه موادغذایی در بوشهربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدرحیم بهره‌مند گفت: در ماه‌های پایانی سال به دلیل حساسیت مصرف محصولات، به ویژه در حوزه مواد غذایی، طرح بازرسی و کنترل بازار، به منظور تأمین و تضمین سلامت مصرف کنندگان، اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح طا‌ها (طرح اجرای هماهنگ استانداردها) هر ساله در زمینه بازرسی و نمونه برداری از مراکز عرضه محصولات مشمول استاندارد اجباری در استان اجرا می‌شود که بر این اساس در سال جاری، نزدیک به ۷۵۰۰ بازرسی از مراکز عرضه به عمل خواهد آمد.

بهره‌مند خاطرنشان کرد: در راستای این طرح، کالا‌های مشمول استاندارد اجباری از نظر داشتن علامت استاندارد، کد ۱۰ رقمی درج شده زیر علامت استاندارد، بسته‌بندی، شکل ظاهری و تاریخ مصرف کنترل شده و چنانچه محصولات مذکور طبق مقررات، شاخص‌ها و ویژگی‌های استاندارد نباشد، بر اساس مقررات سازمان ملی استاندارد ایران نسبت به توقیف و جمع‌آوری آن‌ها اقدام خواهد شد.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر در پایان گفت: گشت‌های مشترکی در روز‌های اخیر با کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات و اتاق اصناف در این زمینه داشته ایم و امید است این بازرسی‌ها عرصه را بر فروش محصولات تقلبی و غیر استاندارد تنگ‌تر کند.

انتهای پیام/م

طرح طا‌ها در استان بوشهر اجرا می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.