مدیرعامل سازمان تاکسیرانی کرمانشاه:

تاکسی‌های اینترنتی معیشت ۱۰هزار راننده تهدید می‌کنند

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی کرمانشاه گفت: تاکسی‌های اینترنتی معیشت ۱۰هزار راننده تاکسی را در کرمانشاه تهدید می‌کنند.  

تاکسی‌های اینترنتی  معیشت ۱۰هزار راننده تهدید می‌کنندبه گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛   سجاد سلیمانی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی کرمانشاه  با بیان اینکه شرکت‌های تاکسی اینترنتی فاقد مجوز وضعیت معیشتی رانندگان تاکسی را که سال‌ها مخارج زندگی خود را از این راه تأمین کرده مختل کرده‌اند، اظهار داشت: با توجه به قیمت‌های شرکت‌های حمل و نقل اینترنتی، رقابت با آنها برای تاکسیرانی دشوار شده و وضعیت اقتصادی رانندگان را تحت‌تأثیر قرار داده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی کرمانشاه با اشاره به اینکه فعالیت شرکت‌های حمل و نقل اینترنتی باید براساس ضوابط قانونی و مجوزهای لازم باشد، عنوان کرد: فعالیت تاکسیرانان در حوزه حمل و نقل مشمول قوانینی است که متأسفانه تاکسی‌های شرکت‌های اینترنتی اسنپ و ماکسیم با وجود اعلام همکاری این سازمان زیرمجموعه این قوانین قرار نمی‌گیرند.

وی  بیان کرد: مشکلات ناشی از فعالیت تاکسی‌های اینترنتی را در جلسات متعدد با مسئولان مطرح کردیم و این مشکلات تنها مربوط به شهر کرمانشاه نیست و دیگر رانندگان تاکسی هم در سایر شهرها با این معضل مواجه‌ هستند.

سلیمانی با بیان اینکه رانندگان تاکسی‌های اینترنت فاقد مجوز بدون گذراندن مراحل قانونی و کسب مجوز از دستگاه‌های ذی‌ربط به جابه‌جایی مسافر با قیمت ارز ان‌تر اقدام کرده‌اند، بیان کرد: رانندگان تاکسی‌های اینترنتی مجوز فعالیت از شهرداری ندارند و شیوه آنها برای جذب مشتری، گرفتن نرخ پایین و خارج‌ از عرف تعیین شده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی کرمانشاه با بیان اینکه برخی از رانندگانی که در اسنپ فعالیت می‌کنند، گواهینامه معتبری برای جابه‌جایی مسافر درون شهری ندارند، عنوان کرد: رانندگان تاکسی اینترنتی اسنپ، هنگام تصادف مشکلات عدیده‌ای برای خود و مسافران به وجود می‌آورند.

وی بیان کرد: با دستور مراجع ذی‌صلاح مبنی بر جلوگیری از فعالیت شرکت‌های تاکسی آنلاین فاقد مجوز در راستای وظایف ذاتی سازمان تاکسیرانی، شرکت تاکسی اینترنتی اسنپ و ماکسیم توسط پلیس نظارت بر اماکن و به‌خاطر عدم توجه به هشدار‌های قبلی، در دو نوبت پلمب و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری به عمل آمد.

سلیمانی با بیان اینکه فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در سطح شهر کرمانشاه مطابق با ضوابط و مقررات سایر تاکسی‌ها فعال زیر نظر سازمان‌های تاکسیرانی است، بیان کرد: از آنجایی که شهرداری متولی حمل و نقل عمومی درون شهری است پس فقط شرکت‌های که دارای مجوز قانونی از سوی سازمان تاکسیرانی هستند می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند.

انتهای  پیام/ز

 

فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در سطح شهر کرمانشاه

برچسب ها: تاکسیرانی ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار