رییس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: استان های مرزی از ظرفیت مرز برای حل مشکلات اقتصادی استفاده کنند.

معاون رییس جمهور در ارومیهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، جمشید انصاری،معاون رئیس جمهور، رئیس سازمان امور استخدامی کشور در جلسه ستاد اقتصاد مقادمتی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد گفت: استان های مرزی مانند استان آذربایجان غربی در شرایط فعلی کشور نقش بسزایی در توسعه و شکوفایی اقتصادی دارند.

وی ادامه داد: استان های مرزی در حل مشکلات اقتصادی نسبت به استان های عمقی وظایف زیادی دارند و با توجه به موقعیت مرزی و مبادلات کالا می توانند بخش اعظمی از این مشکلات را حل کنند.

مرز بهترین بهترین گزینه برای عبور از تحریم های اقتصادی

انصاری بیان کرد:آذربایجان‌غربی به دلیل همسایگی با کشور ترکیه و عراق و نیز تمامی استان‌های مرزی می‌توانند نقش برجسته‌ای را در شرایط عبور از تحریم‌های اقتصادی ایفا کنند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه هم‌اکنون سیاست آمریکا اعمال تحریم و فشار اقتصادی حداکثری بر علیه جمهوری اسلامی ایران است گفت: بنابراین در مقابل این سیاست خصمانه آمریکا، کشورمان می‌تواند دو نوع سیاست مقاومت و یا مماشات را برگزیدند اما تصمیم با مقاومت است چون نمی‌توان در مقابل فشار حداکثری ایالات متحده مماشات کرد بلکه باید مقاومت کرده و این خود هزینه و دشواری‌های خاص خود را دارد.

آغاز پرداخت اعتبار طرح های اشتغال پایدار روستایی و عشایری از دی ماه

انصاری  با اشاره به اینکه اعتبار دوم طرح‌های اشتغال پایدار روستایی و عشایری تا پیش از دی ماه امسال پرداخت می‌شود تصریح کرد: این موضوع مورد موافقت بانک مرکزی قرار گرفته و به زودی پرداخت می‌شود.

توسعه بخش خدمات باید مورد توجه مسولان استانی باشد

وی با اشاره به بحث اشتغال گفت:با توجه اینکه استان آذربایجان غربی قطب کشاورزی کشور به شمار می رود و کشاورزی پایه و اساس معشیت مردم است اما،این ظرفیت توسعه بخش خدمات را نیز دارد.

معاون رئیس جمهور بیان کرد:ستاد اقتصاد مقاومتی استان باید به بخش توسعه خدمات توجه ویژه ای داشته باشد تا شاهد رشد واحد های صنعتی و ایجاد  ظرفیت های شغلی در این استان باشیم.

لزوم واگذاری پروژه های بخش دولتی به بخش خصوصی

انصاری با اشاره واگذاری پروژه های بخش دولتی به خصوصی گفت:در لایحه بودجه سال آینده از پرداخت بودجه به پروژه های دولتی که زیر 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند ممانعت می شود و در بر اساس تبصره 19فقط برای اجرای پروژه های دولتی که به بخش خصوصی واگذار شده اند بودجه تعلق می گیرد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در ادامه با اشاره به برگزاری مناقصه ایمیدرو برای بهره‌برداری از معدن طلای زره‌شوران تکاب گفت: شرکت«کاهن‌ربا» در این مناقصه برنده شد و می‌تواند مبلغ 300 میلیارد تومان قرارداد ببندد تا در ظرف دو سال آینده شاهد جهش اقتصادی در تکاب و در منطقه باشیم.

انتهای پیام/ی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.