پس از ۵ سال؛

رهایی قاتل از چوبه دار در دزفول

رئیس دادگستری دزفول از عفو و بخشش قاتل از ۵ سال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدیار ممبینی، رئیس دادگستری دزفول گفت: اعضاء شورای حل اختلاف این شهرستان با تلاش و کوشش و وساطت خود توانستند پس از ۵ سال خانواده مقتول را از اجرای حکم قصاص قاتل منصرف و آن را مورد عفو و بخشش قرار دهند.

وی در تشریح این خبر بیان داشت: سال ۱۳۹۲ نزاعی بین ۲ خانواده در شهرک نهصت از بخش چغامیش این شهرستان رخ داد که در این درگیری فردی با هویت "ق.ط" با اسلحه شکاری "ا. غ" را به قتل می‌رساند و متاسفانه این قتل باعث ایجاد اختلاف و کشمکش شدیدی بین این ۲ خانواده می‌شود.

ممبینی تصریح کرد: از همان ابتداء درگیری اعضاء شورای حل اختلاف دزفول با پیگیر‌های مجدانه و تلاش‌های مستمر خود توانستند پس از ۵ سال خانواده مقتول را از اجرای حکم قصاص قاتل منصرف و آن را مورد عفو و بخشش قرار دهند.

رئیس دادگستری دزفول ضمن تقدیر از خانواده مقتول بخاطر گذشت و صرف نظر از اجرای حکم قصاص قاتل و تلاش‌های خستگی ناپذیر و مستمر اعضاء شورای حل اختلاف این شهرستان برای ایجاد صلح و سازش بین این ۲ خانواده اظهار داشت: اولیاء دم با حضور در شعبه سوم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب اهواز با اعلام رضایت و عفو و بخشش قاتل، این پرونده با صلح و سازش مختومه شد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت نخبگان و بزرگان در پیشگیری و کاهش جرم و همچنین توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه اظهار داشت: برای پیشگیری و کاهش جرم و توسعه و نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش باید از ظرفیت نخبگان و بزرگان استفاده کرد و این کار می‌تواند در توسعه و ایجاد آرامش در جامعه تأثیر بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام/گ

ختم پرونده قتل به صلح  و سازش

برچسب ها: دادگستری ، قتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار