معرفی ۱۲ متخلف عرضه سموم کشاورزی در ساری به تعزیرات حکومتی

مدیر جهاد کشاورزی ساری از معرفی ۱۲ متخلف عرضه سموم کشاورزی به تعزیرات حکومتی این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رضا پورفلاح مدیر جهاد کشاورزی ساری با بیان اینکه در این شهرستان ۱۷۸ فروشگاه عرضه سموم نباتی بخش تعاونی و خصوصی وجود دارد، گفت: آذر ماه امسال، کارشناسان این مدیریت ۳۲ واحد فروش و عرضه سموم و آفت کش‌ها در این شهرستان را پایش کردند.

وی افزود: در این بازدید‌ها ۱۲ نفر از متخلفان عرضه سموم کشاورزی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: حضور مسؤول فنی در فروشگاه، ثبت اطلاعات کامل فروش سموم، فروش سموم بدون نسخه گیاهپزشکی، خرید سموم از شرکت‌های پخش مجاز، عدم وجود سموم تاریخ منقضی در فروشگاه، ثبت اطلاعات در سیستم مانیتورینگ سموم، عرضه و میزان و انواع فروش سموم و آفتکش ها، بررسی وضعیت محیطی و نحوه مدیریت سموم فاسد سنواتی در این پایش مورد بررسی قرار گرفت.

پورفلاح افزود: هرگونه تغییر در بسته بندی و دخل و تصرف در محتوا و برچسب سموم ممنوع بوده و درج تاریخ تولید و انقضا بر روی بسته بندی ضروری است.

وی ادامه داد: فروش سموم تاریخ گذشته ممنوع بوده و توزیع کنندگان موظف هستند از توزیع آن خودداری کنند و در صورت مشاهده برخورد قانونی خواهد شد.

وی با اشاره به نقش مدیریت صحیح مصرف کود شیمیایی و سم در تولید غذای سالم و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، گفت: هدف از این پایش توزیع سموم غیرمجاز، حذفی و تاریخ گذشته، عدم تغییر در بسته بندی سموم و عدم فروش سموم قاچاق بوده است.
انتهای پیام/آ

پایش ۳۲ واحد عرضه سموم در ساری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.