ضرورت توجه به پیشگیری از بیماری‌ های غیر واگیر

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: تمامی آحاد جامعه باید برای دستیابی به پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر همکاری و مشارکت داشته باشند.

ضرورت توجه به پیشگیری از بیماری‌ های غیر واگیربه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، دکتر محمد جواد یزدانی مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با اشاره به اینکه ارتقاء سلامت و پیشگیری از بروز بیماری‌های واگیر و غیر واگیر از اولویت‌های وزارت بهداشت محسوب می‌شود گفت: فشار خون، اختلالات چربی خون، دیابت، سکته‌های مغزی، حملات قلبی و پوکی استخوان، بیماری‌هایی هستند که باید در جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌ها گام برداریم.

وی با بیان اینکه مداخلات در جهت پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر در جامعه از ضرورت ویژه‌ای برخوردار است افزود: به همین دلیل است که می‌توان از خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها که بار بیماری زیادی دارند جلوگیری کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با اشاره به رشد بیماران مبتلا به نارسایی کلیوی و دیالیزی تصریح کرد: اگر برنامه مدون و مشارکت اجتماعی مردم و نهاد‌های مرتبط را داشته باشیم می‌توانیم کمتر شاهد افزایش تعداد این بیماران باشیم.

انتهای پیام // ز. م
 

مشارکت اجتماعی مردم در پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار