بررسی مشکلات کارخانه واگن سازی زرند

در جلسه‌ای با حضور استاندار کرمان، نماینده مردم کوهبنان و زرند در مجلس شورای اسلامی و مدیران شرکت واگن سازی مشکلات صنایع و معادن زرند با محوریت کارخانه واگن سازی در حوزه‌های مختلف بررسی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فدایی ، استاندار کرمان در این جلسه بر پیگیری برای رفع مشکلات شرکت واگن سازی زرند تاکید کرد و گفت: در قانون ظرفیت‌های مناسبی برای رونق تولید وجود دارد و باید از این ظرفیت‌ها برای کمک به واگن سازی زرند نیز استفاده شود.

محمدجواد فدائی افزود: آماده هستیم پیگیری‌های لازم برای حل مشکلات واگن سازی زرند را در حوزه وزارت راه و شهرسازی انجام دهیم.

وی اظهار کرد: پول زیادی در بین مردم وجود دارد و با توسعه اعتماد مردم می‌توان از این ظرفیت‌ها برای توسعه اقتصادی کشور استفاده کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان نیز گفت: واگن سازی زرند مانند ایستگاه راه آهن این شهرستان، اولین شرکت در جنوبشرق کشور بوده و اولین واگن آن در سال ۱۳۸۴ روی ریل قرار گرفته است.

 حسین امیری خامکانی با اشاره به اینکه واگن سازی زرند قراداد‌های متعددی با شرکت‌های مختلف داشته است، عنوان کرد: واگن سازی زرند با پیگیری‌های انجام شده، ساخت تعدادی واگن را برای متروی تهران – کرج و نیز تعدادی واگن باری برای گل گهر را در برنامه دارد.

مدیرعامل کارخانجات واگن سازی)  در این نشست به توانائی‌های بالای شرکت واگن سازی زرند اشاره و بیان کرد: موضوع ماده ۲۰ قانون رفع موانع تولید ظرفیت‌هایی را برای حل مشکلات کارخانه واگن سازی دارد که می‌طلبد از این فرصت به خوبی استفاده شود.

سید کیوان امام افزود: تمامی قطعات مورد نیاز برای واگن سازی در کشور قابل ساخت است و در برخی موارد این کار صرفه اقتصادی ندارد.

زمینه فعالیت کارخانه های واگن سازی در حوزه‌های تولید و ساخت انواع خودرو‌های مسافری، باری و مترو برای پاسخگوئی به نیاز ناوگان ریلی کشور با ظرفیت ۱۰۰ دستگااه مسافری، ۴۵۰ دستگاه باری و ۵۰ دستگاه مترو در یک شیفت کاری است.

انتهای پیام/ی

توان واگن سازی زرند در کمک به تولید ملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.