مدیر کل کمیته امداد استان خبر داد؛

افزایش 41درصدی پرداخت زکات در استان زنجان

مدیرکل کمیته امداد استان گفت: پیش از 10 میلیارد و500میلیون تومان زکات واجب و مستحبی در 9ماهه امسال در استان زنجان جمع‌آوری‌شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 41درصد رشد داشته است.

افزایش 41درصدی پرداخت زکات در استان زنجانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،مدیرکل کمیته امداد استان گفت: در ۹ ماهه سال جاری بیش از ۱۰ میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان زکات جمع آوری شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد رشد واز نظر تحقق ۱۱۶ درصد بوده است.

وی به زکات جمع آوری شده در شهرستان زنجان نیز اشاره کرد و افزود:در ۹ ماهه سالجاری دومیلیاردو ۳۵۰ میلیون تومان زکات در شهرستان زنجان جمع آوری شده که در مقایسه با سال گذشته ۸۶ درصد رشد و ۱۰۴ درصد تحقق برنامه داشته است.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به به اینکه تاپایان سال باید ۱۲ میلیاردو ۱۰۰ میلیون تومان زکات جمع آوری شودگفت: قطعا با همت وتلاش وهمراهی مردم وخیران تا پایان سال بالاتراز برنامه حرکت خواهیم کرد.
 
صفری گفت: از وظایف دبیرخانه شورای زکات استان این است که زکات جمع آوری شده هر محل را به فقرا ونیازمندان همان محل هزینه نمایدو در حوزه صدقات نیزکار به همین منوال است که صدقات هر منطقه در همان منطقه وبرای نیاز‌های احداث و تعمیرات ساختمان، کمک هزینه جهیزیه، درمان وسایر نیاز‌های مددجویان همان منطقه هزینه می‌شود.

مدیر کل کمیته امداداستان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در اجلاس سراسری زکات گفت:فرمایشات معظم له وظیفه کمیته امداد را بعنوان دبیرخانه شورای زکات سنگین‌تر کرده است وباید تلاش کنیم با تبیین وترویج وفرهنگ سازی واعتماد آفرینی به نقطه مطلوب در حوزه جمع آفرینی زکات برسیم.

وی تبلیغ چهره به چهره، استفاده از ظرفیت صدا وسیما، بخشداریها، دهیاریها، فضای مجازی، خبرگزاری‌ها ومطبوعات استان را در جمع آوری وتوسعه وترویج زکات موثر دانست واز عموم دستگاه‌ها دعوت کرد کمیته امداد را در نهادینه کردن این فریضه الهی یاری نمایند.

انتهای پیام/ن
 
 

 زنجانی ها  10 میلیارد تومان زکات دادند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.