استان کرمان، پیشرو و الگو در توانمندسازی جوامع محلی کشور

مدیرکل دفتر مشارکت مردمی سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: استان کرمان در حوزه توانمندسازی جوامع محلی، یکی از استان های پیشرو و الگو در سازمان جنگل هاست.

استان کرمان، پیشرو و الگو در توانمندسازی جوامع محلی کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت مردمی سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور وحید جعفریان گفت: کرمانی ها کار مشارکتی را خیلی خوب می پذیرند و به همین خاطر می توانیم موضوعاتی را به عنوان درس از این استان ، به سایر استان ها تعمیم بدهیم

وی تصریح کرد: آموزش ترویج و مشارکت مردم در پروژه ها، از ارکان توسعه پایدار هستند.

جعفریان اظهار داشت: جایگاه آموزش در آموزه های دینی و ملی ما جایگاهی خاص و به آن توصیه شده و رویکرد و نگاه ما به مسائل منابع طبیعی باید همواره بر آموزش ،ترویج و فرهنگ سازی استوار باشد.

وی خطاب به رابطین دفتر آموزش ، ترویج و مشارکت مردمی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان کرمان گفت: راه قهریه و خصوصی سازی در منابع طبیعی راه درستی نیست و باید مشارکت مردم و توجه به جوامع محلی را در سرلوحه امور قرار بدهیم.

وی افزود: سند راهبردی آموزش، ترویج و مشارکت مردمی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، مراحل پایانی تدوین خود را می گذراند و تدوین نهایی این سند در آینده نقشه راه ما است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان در نشست خبری ستاد صندوق توسعه ملی نیز گفت: پروژه ها و فعالیت های آبخیزداری از اعتبارات صندوق توسعه ملی ، بخاطر جامع بودن و گستردگی آن در تمامی حوزه های کاری، بسیار ارزشمند هستند.

مهدی رجبی زاده افزود: دو پروژه توانمندسازی جوامع محلی و مستندسازی فعالیت ها، از پروژه های خوب و تأثیرگذار هستند که همراه با کارهای سازه ای و فیزیکی پروژه در حال انجام هستند.

وی اظهار داشت: باید از این فرصت ایجاد شده در راستای فرهنگ سازی منابع طبیعی و اشاعه و ارتقا آن حداکثر بهره را برد.

رجبی زاده تصریح کرد: اختصاص یک درصد از اعتبارات اختصاص داده شده به مستند سازی و توانمند سازی جوامع محلی ، بسیار اندک است و اگر اعتبارات بیشتری به این دو بخش داده شده بود کارهای فرهنگی بیشتری در این زمینه انجام میگرفت.

در ادامه این نشست خبری ، معاون روابط عمومی و امور بین الملل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت :روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان کرمان یکی از بهترین ها در مستند سازی پروژه های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی بوده.

رضا نیکدخت با بیان این مطلب افزود: خروجی و محصولات متعددی در رابطه با مستندسازی پروژه های آبخیزداری از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان کرمان به دست ما می رسد که قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه راه های ارتباطی و اطلاع رسانی متنوع و هدفمندتر شده اند و روابط عمومی ها باید بروز و به هنگام باشند تصریح کرد: روابط عمومی ها باید اخبار و فعالیت ها را فوری و در اسرع وقت اطلاع رسانی کنند.

نیکدخت اظهار داشت: ما باید در زمینه های گوناگون تولید محتوا داشته باشیم و در اختیار سازمان های مردم نهاد و دیگر تشکل ها و جراید بگذاریم.

وی گفت: ما بدون مشارکت مردم و ارتباط گسترده نمی توانیم کار کنیم و باید همراهی و مشارکت مردم را داشته باشیم.

نیکدخت افزود: خوشبختانه سند راهبردی روابط عمومی تهیه و ابلاغ شده و کلیه برنامه های ارتباطی سازمان در قالب این سند دیده شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: با تهیه بولتن اختصاصی برای فعالیت های صورت گرفته از اعتبارات صندوق توسعه ملی، شاهد ارتباط بیشتر با اهالی حوزه ها و جوامع محلی و افکارعمومی جامعه باشیم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار