پروژه راه آهن بوشهر به شیراز با حضور رییس جمهور کلنگ‌زنی می‌شود

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس گفت:با حضور رئیس جمهور پروژه راه آهن بوشهر به شیراز کلنگ‌زنی می‌شود.

پروژه راه آهن بوشهر به شیراز با حضور رییس جمهور کلنگ‌زنی می‌شودحجت‌الاسلام عبدالحمید خدری بعدازظهر امروز درنشست خبری در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: با پیگیری‌های انجام شده برای حل مشکلات ملوانان و لنج‌داران پیش بینی می‌شود فعالیت ناوگان تجاری سنتی استان بوشهر تا دو ماه آینده رونق بیشتری بگیرد.

وی بیان کرد: مشکلات که به سبب نوسانات نرخ ارز در حوزه ته لنجی وجود دارد که استاندار بوشهر پیشنهاد اختصاص ارز دولتی به ملوانان برای فعالیت آنان در قالب ته لنجی به وزیر کشور داد که امیدواریم فعالیت لنج‌های سنتی تجاری استان بوشهر رونق گیرد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس افزود: یوم الله ۹ دی تجلی بصیرت و غیرت ملت بوده و متعلق به مردم بصیر ایران، نه حزب و جناح خاص است.

خدری با بیان اینکه حماسه ۹ دی مختص جناح و گروه خاصی نیست خاطر نشان کرد: این روز بیشتر به موضوع دشمن ستیزی و استکبار ستیزی مربوط است و در این روز مردم با نشان دادن وحدت خود دشمن را ناامید می‌کنند.

وی تصریح کرد: با انتصاب خانم دارابی یه عنوان مدیر جدید, در تامین اجتماعی استان بوشهر رونق بیشتری به دست آمده و اورژانس هوایی بیمارستان تامین اجتماعی و تخت بستری بخش‌های مراقبت ویژه (ICU) و (CCU) افزایش یافته است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس با اشاره به اینکه تاکنون از اعدام شش‌هزار و ۶۲۱ قاچاقچی مواد مخدر جلوگیری شده است افزود: فعالیت‌های زیادی برای تصویب قانون مبارزه با مواد مخدر و تبدیل حکم اعدام به برخی از جرائم انجام داده‌ام.

خدری افزود: حداکثر تا سال آینده چغادک به بخش تبدیل و بخشدار آن معرفی شود.

وی گفت: با تلاش های صورت گرفته  امیدوارم تابستان آینده مشکل کم‌آبی در استان برطرف شده باشد همچنین صمیمانه از تلاش‌های استاندار بوشهر در رفع این مشکل قدردانی می‌کنم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس با بیان اینکه لایحه دولت شامل ۸ منطقه آزاد و ۱۳ منطقه ویژه بود تاکید کرد: دولت مناطق ویژه را به ۸۳ منطقه افزایش داد که شورای نگهبان خواستار اصلاح آن شده است.

خدری با بیان اینکه ایراد شورای نگهبان از لایحه بنادر آزاد به سبب افزایش مناطق ویژه در لایحه دولت بود گفت: با اصلاح آن پیش بینی‌شود لایحه بندر آزاد بوشهر امسال در مجلس مطرح و تصویب شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس توجه به اشتغال در روستا‌ها و شهر‌ها را از دیگر اولویت برنامه‌ها دانست و افزود: در این راستا امسال اقدامات مهم و موثری در شهرستان‌های بوشهر، دیلم، گناوه و جزیره خارگ انجام شده است.

خدری اضافه کرد: متأسفانه برخی از نمایندگان ما سر ناسازگاری دارند، ولی خوشبختانه برای مسائل کلی مثل پروژه راه‌آهن اتفاق نظر داشتیم. در آینده نزدیک با حضور رییس جمهور عملیات اجرای طرح ریلی بوشهر به شیراز آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دیلم بیشترین نرخ بیکاری دربین استان داراست، گفت: با اجرایی شدن منطقه ویژه پارس شمالی و اشتغال بومیان، بخش عمده مشکل اشتغال در در سطح برطرف می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در جلسه وزیر کشور با موضوع فرماندهی اقتصاد مقاومتی با وجود رعایت نشدن شأن نمایندگان و پروتکل اداری برای پیگیری مطالبات مردم به نشست برگشتم.

انتهای پیام/م

لایحه بندر آزاد بوشهر در مجلس مطرح و تصویب می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.