نماینده ولی فقیه در استان اردبیل؛

ملت بزرگ ایران در حماسه ۹ دی دندان طمع دشمن را از بن کشیدند

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: ملت بزرگ ایران در حماسه ۹ دی دندان طمع دشمن را از بن کشیدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به ۹ دی روز بصیرت و میثاق با ولایت است افزود: سال ۸۸ اتفاقاتی افتاد که استکبار جهانی با تمام توان وارد معرکه شد و دندانش را تیز کرد، اما ملت بزرگ و بصیر ما در ۹ دی دندان طمع دشمن را از بُن کشیدند.
وی افزود: حماسه ۹ دی برای همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی ایران ماندگار است چرا که ملت ایران در این روز با هوشیاری، بصیرت و ولایتمداری تمامی نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را به یاس و ناامیدی تبدیل کردند.
امام جمعه اردبیل با بیان اینکه یکی از مهمترین پیام‌های حماسه ۹ دی‌ماه این بود که تمامی مطالبات مردم از مسیر قانونی باید پیگیری شود، گفت: ملت ایران با حضور حماسی خود در صحنه این مهم را به خوبی نشان دادند.
عاملی تصریح کرد: تمامی مطالبات مردمی باید از طریق قانون پیگیری شود و تعدی از قانون قابل قبول نیست و ملت ایران همیشه پایبند به قانون بوده‌اند.
وی بیان کرد: ولایتمداری و هوشیاری ملت ایران برای همگان ثابت شده و ملت ایران همیشه در صحنه‌های حساس پیشگام بوده و با حضور حماسی خود تمام نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را به یاس و ناامیدی تبدیل کرده‌اند.
نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری گفت: از مهمترین پیام‌های حماسه ۹ دی ولایتمداری، بصیرت و هوشیاری و آگاهی ملت ایران بود که تمامی توطئه‌ها و نقشه‌های فتنه‌گران را با شکست روبه‌رو کرد.
عاملی تصریح کرد: دشمن همیشه به انتخابات به عنوان یک ظرفیت برای به هم ریختن انسجام داخلی نگاه می‌کند، اگر انتخابات مطابق میل آن‌ها نشود فورا با شعار‌ها و حرف‌های جذاب مثل «رای من کو» یک عده را به صحنه می‌آورند و تلاش می‌کنند تا امری را که با قانون به دست آمده با خشونت سرنگون و دگرگون کنند.
وی افزود: ما همشه باید یاد بگیریم که در زندگی ما به ویژه در انتخابات قانون فصل‌الخطاب باشد، اگر ذره ای‌از قانون فاصله بگیریم وقوع فاجعه قطعی است، دموکراسی و قانون ملازم هم هستند و دموکراسی هیچ وقت از قانون مداری جدا نمی‌شود و اگر این دو از هم جدا شوند صد درصد از دیکتاتوری سر در می‌آوریم؛ بدترین دیکتاتوری دور زدن قانون است با بی قانونی نمی‌توان از دموکراسی و حق مردم و حقوق بشر صحبت کرد.
نماینده، ولی فقیه در استان اظهار کرد: در ۹ دی مردم فهیم ما از هر دو جناح فورا متوجه حضور دشمن شدند و لذا در ۹ دی هر دو طرف انتخابات آمدند به همین جهت ۹ دی متعلق به سلیقه سیاسی خاص نیست بلکه ملت ایران و روز وحدت و هماهنگی تمام سلایق سیاسی بود.
عاملی گفت: ۹ دی را باید یک رفراندوم عظیم ملی در دفاع از قانون و نظام و رهبری دانست و این حماسه حمایت از یک شخص یا یک گروه نبود بلکه حمایت از اصل نظام و ارزش‌ها بود.
وی بیان کرد: ملت ما در ۹ دی نشان داد هم دشمن‌شناس هستند و هم وقت‌شناس در کشور‌های دیگر در حادثه مشابه نیرو‌های امنیتی بحران را جمع می‌کنند، ولی در کشور ما مردم این کار را انجام دادند.
انتهای پیام/ح

۹ دی را باید یک رفراندوم عظیم ملی در دفاع از قانون و نظام و رهبری دانست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.