نتانیاهو مدعی شد:

رئیس‌جمهور منتخب برزیل قول داد سفارت این کشور را به قدس منتقل کند

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید «ژایر بولسونارو» به او وعده داده است برزیل سفارت خود را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل خواهد کرد.

رئیس‌جمهور منتخب برزیل قول داد سفارت این کشور را به قدس منتقل کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، می‌گوید «ژایر بولسونارو»، رئیس جمهور منتخب برزیل، در دیدار روز جمعه میان دو طرف، به وی وعده داده است برزیل سفارت خود را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل خواهد کرد.

نتانیاهو که در جمع گروهی از صهیونیست‌های ساکن شهر ریو دو ژانیرو در برزیل سخنرانی می‌کرد، در این باره گفت: «موضوع این نیست که «آیا» برزیل سفارت خود را از تل آویو به اورشلیم (قدس اشغالی) منتقل می‌کند یا نه، بلکه موضوع «زمان» این انتقال است.»

در دیدار روز جمعه میان دو طرف، درباره موضوع انتقال سفارت برزیل به قدس تصمیمی اعلام نشد.

در دوران رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری برزیل، بولسونارو و مشاوران وی به کرات گفته بودند سفارت برزیل را از تل‌آویو به قدس انتقال خواهند داد، اما او از زمان انتخاب شدن به سمت ریاست‌جمهوری، برای تغییر این تصمیم تحت فشار حامیان قدرتمند خود در بخش کشاورزی و دامداری قرار گرفته است.

از سوی دیگر، اتحادیه عرب نیز به رئیس جمهور برزیل گفته است انتقال سفارت این کشور به قدس باعث شکاف در روابط برزیل با کشور‌های عربی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۱۰ دی ۱۳۹۷
شرم بر او
آخرین اخبار